Saturday, June 27, 2009

26 aribulan

Acit, adik lelaki yg pernah aku ceritakan dalam entri sebelom2 ni..die dah dapat tawaran belajar kat UPM Sarawak n esok tarikh daptar die..kitorang sume satu family dah pakat nak anto die esok..seronoknyer acit dapat jugak tengok negeri orang!.

malam ni..kitorang satu family buat bace doa selamat..satu family jer..bace yasin n doa selamat.. tanda kesyukuran pada nikmat Allah..Aku, alhamdulillah dah abis belajar..angah pun dah lulus exam 2nd year die..acit plak harapnya selamat kat negeri orang tu..

sebenarnye jarang kuarga aku dapat berkumpul macam ni..last sekali mase buat tahlil untuk arwah atuk atan..kalau nak berkumpul macam ni, harapkan ari raye je la.. selalu jer korum x cukup..last2 tu touching sangat..

mase abah bagi ucapan..nasihat kat acit, abah sendiri pun x dapat tahan sebak..suara abah jelas tersekat-sekat..cukup terharu sape2 yang dengo..last2 sume pun menangis..mase2 macam ni la kan kite tau kasih sayang seorang ayah ngan emak terhadap anak2nye.. betapa besar jasa dan pengorbanan diorang kat anak2..terlalu besar! mungkin tiada gantinya nilai kasih sayang yang diberi..pada sesiapa yang masih ada abah n emak..hargailah mereka..sayangilah mereka..
kerana merekalah harta yang paling berharga..pesanan ni pun aku tujukan pada diri aku sendiri..

pada acit, belajar la bersunguh-sunguh demi mencapai cita-cita..Jangan hampakan harapan emak n abah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...