Friday, August 2, 2013

ramadhan: andai ini yang terakhir

Assalamualaikum..

Semoga kita semua dalam rahmat dan keberkatan Allah selalu..hari ini sudah 24 hari kita berpuasa, jumaat terakhir di bulan mulia ini..masih tinggal 6 hari lagi untuk umat islam meraikan hari kegembiraan mereka..
tapi bagaimana dengan ramadhan yang akan ditinggalkan??..

Di penghujung2 ramadhan ini, sayu sahaja rasanya..ramadhan kali ini bagaikan tidak terasa masanya..sangat cepat berlalu..bagaimana jika ini ramadhan yang terakhir?..Allah..

Hanya Allah yang maha mengetahui..dengan berfikir sedemikian insyaAllah setiap kali ramadhan akan menjadi ramadhan yang terbaik dalam kehidupan kita..begitu juga ibaratnya kehidupan kita seharian..
andai hari ini hari yang terakhir kita bumi Allah ini?..andai solat ini,solat yang terakhir?..andai ini perkara terakhir yang kita akan lakukan??..bila seringkali berpikir akan terakhir ini,pastinya menyuntik semangat kita untuk memberikan yang terbaik..

Selagi belum berakhir, tidak bertemu di titik penhujung,titik penamat..USAHA..itu sahaja yang kita perlu lakukan..usaha sunguh2.. setelah berusaha barulah diserahkan pengantungan kita hanya padaNya..

Semoga akhir kita semuanya baik2..isnyaAllah..
Semoga tempat akhir kita juga tempat yang baik-syurgaNya ..insyaAllah

Tinggal lagi beberapa hari ini di bulan Ramadhan 2013 ini, mari kita rebut sama2.. :)

Al-Fatihah buat arwah,moga belia ditempatkan di kalangan orang yang soleh dan beriman


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...