Saturday, July 19, 2014

peristiwa masa kini..

assalamualaikum..

saya pernah tulis pasal nahas kapal terbang yang berlaku di negara kita di johor. tahun 1970-an,sy pun tak ingat sebab belum lahir lagi..hehe..

sekarang tak sampai setahun, 2 peristiwa yang melibatkan kapal terbang berlaku. Dua2 melibatkan syarikat penerbangan yg sama. MAS atau Malaysian Airlines. 2014, tahun yg akan tercatat dalam peristiwa hari ini di masa akan datang. ketika umur sy 27 tahun. Disifatkan sebagai peristiwa paling dasyat terjadi dalam sejarah penerbangan Malaysia mungkin.

MH370..sehingga kini masih menjadi persoalan. dimana sebenarnya ia terletak?. selamat atau masih hidupkah semua penumpang? berbagai kemungkinan. berbagai pendapat. berbagai tafsiran. sehingga kini, selepas hampir 4 bulan tetap kekal misteri. Hanya Allah yang lebih mengetahui.

MH17... tiba2 kita dikejutkan dengan peristiwa pesawat ditembak jatuh oleh peluru berpandu. bukti2 banyak mengarah pada Russia yang menjadi dalangnya. nahas paling buruk bila melibatkan 298 penumpang dari pelbagai negara. sayu hati bila melihat mayat2 bergelimpangan. yang hangus terbakar, bersepah daging merata2. Allah. Allah. Allah. Kau berikan kekuatan kepada ahli keluarga mangsa yang terlibat. kita yang melihat sahaja sudah terasa sayu,pilu. bagaimana pula mereka..ahlk keluarga. di bulan mulia ini pula terjadi. yang pasti ada terselit hikmah yg hanya Allah yg lebih mengetahui.

dan tak lupa pada saudara seagama kita yang kini masih berjuang di bumi gaza dan juga di bumi palestin. Ya Allah berikan kemenangan ke atas tentera Al Qasam dan orang2 islam dalam menentang israel laknatullah. berikan mereka kekuatan. amin..

#mh370 #mh17 #prayformh370 #prayformh17 #prayforgaza

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...