Saturday, April 18, 2009

Apakah itu diriku?

Aku masih diriku yang suatu dulu yang hatinya masih terlalu sensitif untuk disentuh, terlalu sukar untuk dimengerti dan terlalu payah untuk ditafsir.. aku bukanlah manusia yang selemah ini sehingga kadangkala air mata ini terlalu mahal harganya untuk dititiskan... aku perlu menjadi setabah khadijah di sisi Muhammad dan seteguh siti sarah pada Ibrahim..

Tika dan saat ini aku masih lagi berperang dalam kemelut jiwa yang semakin hari semakin membuatkan aku terlontar ke daerah asing..terkadang aku sendiri terkeliru akan diriku.. seolah-olah aku bukan diriku, bagaikan seseorang atau sesuatu yang telah membuat aku makin tersasar dari arah jalan yang harus aku lalui..

satu hal yang aku sangat yakini aku semakin hanyut, badai dunia terlalu kuat menghimpitku dari kesemua arah..sedang aku yang tidak lengkap dengan segala ilmu berenang makin hanyut dilarikan arus ombak yang menggila..ilmu itu ada cuma masih belum cukup untuk menghadapi arus yang mendatang ditambahi dengan angin kencang yang seolah-olah membantu untuk aku terus kalah dalam perjuangan..

Aku tertanya-tanya mampukah aku?
Mampukah aku menghadapinya sendirian?
Keyakinan itu sentiasa ada..
namun kadangkala keyakinan itu terasa goyah..
Dan kadangkala memaksaku untuk terus menyerah kalah....

Andai ini ujian yang harusku terima..
aku perlu menghadapinya dengan tenang dan redha...
sesungguhnya Dia ada sentiasa bersama hambaNya..
Cuma kita hambaNya yang sentiasa melupakanNya

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...