Sunday, February 7, 2010

kreatif




apa itu kreatif??

mengikut kamus dewan kreatif ialah mempunyai kebolehan mencipta, menghasil, dan mengembangkan sesuatu idea baru dan asli.. tapi sebenarnya kreatif itu juga sangat subjektif seperti jugak kecantikan..maksud subjektif di sini berbeza mengikut pandangan orang dan setiap individu mempunyai pandangan yang berbeza bagi suatu subjek...jadi sejauh mana seseorang itu dikatakan kreatif tidak akan ada kayu pengukurnya..

menipu juga bagi aku kreatif..walaupun nampak negatif perbuatan menipu itu tapi jika digunakan pada masa yang betul dan terdesak akan menjadi sesuatu yang kreatif..aku percaya setiap orang dilahirkan dengan sifat kreatif ini..setiap orang ada kebolehan masing2 yang tersendiri..cuma antara sedar dengan tidak jer..dan bagaimana orang itu menggunakan kebolehan yang ada untuk manfaat bersama..

ada orang dilahirkan dengan kebolehan memimpin, ada orang dianugerahkan dengan kebolehan pandai bercakap(peramah), sesetengah orang pandai dalam seni melukis, menari, berlakon..ada orang pandai melawak, macam2 ada..

dan aku??
apa kebolehan yang aku ada??
aku tak pasti apa kebolehan yang aku ada dan masih tercari2 dalam diri..aku harapkan kreativiti aku dapat memberi aku ilham untuk menjana pendapatan lebih..
yang pasti aku memang kreatif..hahaha..

sebab bile kita kata kita tak kreatif kita akan terus percaya yang kita x kreatif..
jadi kene fikir yang diri seorang yang kreatif..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...