Sunday, September 26, 2010

blogwalking

aktiviti di kala kebosanan melanda: blogwalking...

blog pertama yang diterjah: blog zack zukhairi..hampa.....kerana sudah lama tidak diupdate..
blog kedua: blog langit illahi-hilal asyraf: tiada entri terbaru jugak..sume entri2 yang lepas sudah dibaca..

blog ketiga dan berjaya membuat aku terpaku lama di situ : blog fynn jamal..
sudah lama aku tidak menyelongkar isi2 blog ini..mula dari satu entri yang terbaru ke beberapa entri lepas yang aku x singkap lagi... jadi seronok membaca dan membaca...

adat la manusia..bukan sume orang suka..bukan sume orang benci..tapi aku mmg minat gaya penulisan fynn jamal...agak bersahaja walau bahasa yang dilontarkan kurang 'adabnya' tapi itulah dia..itulah diri dia yang sebenarnya..bukan seorang yang pandai bermuka2.. walau aku x pernah kenal dia..tapi dari beberapa entri dia mmg akan terasa betapa dia seorang yang jujur dalam penulisannya..itu pendapat aku la kan..

pernah aku membaca satu entrinya yang tanpa sedar aku menangis sekali..betapa penulisannya begitu menusuk ke jiwa...

yang aku cukup suka gaya bahasanya cukup santai..
dan ada ayat2nya yang kadang cukup sinis dan terang-terangan mengutuk..

aku pernah juga cuba untuk meniru sepertinya..
cuba untuk mencoret baris2 puisi..
hasilnya mungkin sahaja seperti kanak2 yang baru mengenal erti puisi..
tapi sebenarnya selepas aku menemukan blognya..
dan menjadi follower yang setia..
disitu bermulanya aku dan puisi...
aku mula minat akan puisi2...

cukup untuk entri ini..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...