Sunday, June 12, 2011

[Sepuluh perkara] Day one: 10 Things about you

haa..yg ni x de kaitan dengan entri sebelum ni..tapi ade kaitan dengan hidup aku.. hehe..
x bez rase nak update blog dengan laptop lama toshiba tu.. walaupun die dah banyak berjasa dalam hidup aku sebelum ni...so, 2 mggu sekali je la boleh update guna laptop baru yang x bape baru ni setelah dibawa pergi oleh angah..

k..entri ni pasal 10 perkara..macam bez pulak nak buat bendaalah ni.. mgkin korang leh kenal dengan rapat sape aku yang sebenarnya dalam entri ni dan entri seterusnya..(bajet pofular sgt la kan)..hehe.....sape2 nak layan boleh layan, sape x nak layan, boleh layan benda lain yang lagi bez contohnye memasak??..;p




[Sepuluh perkara] Day one: 10 Things about you

#1 Name diberi Amilina Syakira..ramai orang puji name tu sedap..(sedap sampai leh buat makan ker?)..x tahu asal usul sape yang memberi nama ni..tapi gabungan 2 penyanyi gelek yg famous tu!..bile tanya aku, aku langsung x pendai menari..step2 mudah pown mcm robot menari jer lagi ok..haha..


#2 Aku diberanakkan oleh emak aku (takkan oleh abah pulak kan) pada tanggal 14 januari 1987 bersamaan 13 Jamadilawal 1407H pada hari rabu yang damai.. tahun depan dah duploh lime..rase cam x caye jer..besor panjang dah anak pak Usop n mak cik Ros ni


#3 Aku anak sulong dari 5 orang adik beradik..selalu berangan kan bez kalau ade abang ngan kakak2..leh pau selalu2..


#4 Aku anak johor..bangga kowt jadi anak johor dari anak KL..nape plak? Sebab …johor darul takzim..haha


#5 Aku ni memang terkenal dengan sifat pemalu dan pendiam..haha.. tapi kalau compare dulu, kini dan selamanya..adelah orang kata improve sikit..kalau ade emas dalam mulut aku, lame dah aku jadi billionair.. sebab tu aku respect tabik spring gile dengan orang yang peramah ni (tolak orang yang mulut longkang dan talam 15 muka), .. termasuklah jugak orang yang jenis muka tembok ni, suka hati die jer maen redah..


#6 Time belajar amik jurusan IT..tapi lepas dah abis belajar ni kalau boleh ngelak nak keje dalam bidang IT..sekarang keje dlm bidang management..xker merugikan masa dan tenaga kan?.. x kesah la aggap je la sebagai pengalaman..ade la tu tika dan masenye nak aplikasikan dalam hidup..


#7 Peminat rock kapak.. Start bile pown x tahu la..tetibe jer jadi peminat tegar kumpulan2 rock lewat 80an, awal 90an ni..agak2 nyer influence dari pakcik bas yang selalu bukak sinar fm kowt..


#8 salah satu hobi aku yang rasenye sangat berfaedah iaitu mengumpul novel..faedah la jugak sebab kumpul buku ni sumber ilmu kan..tapi limit jugak sebabkan duet xcukup..sebab tu salah satu cita2 aku nak bukak kedai buku sendiri/mini perpustakaan kat umah sendiri  entah kesampaian atau tak..

#9 lagi satu hobi yang x bermanfaat sikit ialah tidor.. kalau x cukup 6-8 jam, mmg pening pale la.. lemau jer rase hari tu.. kalau ade mase free jer msti nak tido..x tahu nak buat ape, tido lagi.. bosan, tido jugak.. tension sangat pown tido..jom kite tido!..


#10 cite2 aku dari kecik sampai sekarang pown asyik berubah2..ikut keadaan..so itu x boleh nak panggil cita2 kan?..kesimpulannya aku orang yg xde cite2 la..OMG.. nak kata aku ni tak tetap pendirian orangnye, senang dipengaruhi oleh orang dan keadaan..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...