Sunday, February 19, 2012

ciri-ciri calon suami pilihanku..:)

assalamualaikum..selamat pagi ahad..

hehehe..gitu tajuk entri..aik, dah sampai seru ke?...
sebenarnya belum lagi..lama lagi...cume terasa nak bercerita pasal tajuk ni..
sebenarnya kan gerammmnye tengok baby2 yang comel2222 ni... ye la calon pown xde lagi, nak dapatkan anak sendiri jauh la lagi kan perjalanannya... cume boleh berangan je la..hehehe...

k..ciri-cirinya adalah seperti berikut
1. mestilah seorang lelaki yang boleh jadi imam/ketua dalam segala hal.. mesti lelaki yang beriman, solatnye dijaga dengan baik..boleh bimbing aku dunia dan akhirat terutamanya..
2. mestilah dapat menerima segala kekurangan aku dan kelebihan diri aku.. menerima aku seadanya dan seikhlasnya..
3. mestilah sayang aku sampai bila2.. kasih sayangnye tak akan pudar dengan masa.. biar maut saja yang dapat memisahkan kita..berjumpa semula di syurga..insyaAllah..
4. bukan segala jenis kaki2 seperti kaki baran, kaki pukul..kakitangan dan kaki bangku tidak termasuk dalam senarai ye.. hehehe..
5.hormatkan orang tua..kalau dia hormat orang tua, dah tentu2 die hormat kaum wanita juga.. 


cukupla kowt.. yang penting dia dapat bimbing aku jadi muslimah yang lebih baik.. kalau peramah + handsome tu satu bonus.. dapatlah menjadi pelengkap kepada kekurangan aku.. 

"Ya Allah, Jika dia benar untukku, dekatkanlah hatiku dengan hatinya, satukanlah hati kami dalam mencari kebahagiaan.." 

insyaAllah.. jom pembaca doakan aku supaya cepat bertemu jodoh.. amin...hehehe

2 comments:

  1. Aminnnn.....
    Semoga Amilina bertemu dengan lelaki yang dpt membimbing Amilina dunia dan akhirat.....:)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...