Friday, March 9, 2012

sambungan entri lepas

assalamualaikum..

ye..ini rentetan dari entri yang lepas..ye la sume perempuan nakkan lelaki yang beriman, baik, handsome kan.. sape la yang nak bersuamikan lelaki yang kaki baran, kaki pukul dan yang sekelompok dengannya.. samalah jugak keadaannya lelaki mestilah nak cari calon-calon isteri yang baik2 kan...

selalu dengar lelaki yang baik untuk perempuan yang baik.. mungkin betul la kowt kan.. kalau sebaliknya, mestilah ade sebab musababnya.. Allah mungkin nak menguji kita jika pasangan kita x berapa nak baik.. mungkin dengan kebaikan suami/isteri yang akan mengubah sikap suami/isteri yang kurang baik menjadi lebih baik...insyaAllah

sebenarnya isi pokok yang nak disampaikan kalau kita nak lelaki dengan ciri2 yang kite idam-idamkan, kita sendiri kene jadi calon pilihan terlebih dulu kan...samalah jugak dengan pepatah "mengukur baju di badan sendiri" ye dak?.. sama la jugak dengan kawan aku pernah cakap "kite sendiri kene menyayangi orang lain dulu, barulah orang lain akan sayang kita"... sesangatlah betul!!.. macam pepatah inggeris juga " what you get is what you give" (lebih kurang la..entah betol tidak)... jadinya kesimpulannya HIDUP PADA MEMBERI..


pandai jer kite tulis kan, memang senang nak menulis.. tapi nak melakukannya bersesuaian dengan apa yang kita tulis tu lah selalunya yang menjadi masalah...hehehe...xper2 menulis ni sebenarnya bagi motivasi atau inspirasi kat diri terlebih dulu.. 

penutupnya, marilah kite bersama2 bermuhasabah diri.. sama2 lah kita memperbaiki apa yang patut, memperbaiki diri kita ke arah kehidupan yang lebih baik.. insyaAllah :)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...