Saturday, October 13, 2012

motivasi : last breath

assalamualaikum..

sangat terkesan dengan lirik lagu bawah ni.lagu penuh oleh Hafiz Hamidun:Last Breath..



"Oh, mark the words that I do say
Who knows tomorrow could be your day
At last it comes to heaven or hell
Decide which now do not delay"

yelah kita tak tahu bile tiba dan masanya kita meninggal dunia. mungkin esok, mungkin petang kejap lagi, malam sat lagi... dan kesudahannya kehidupan kita ni hanya terbentang dua pilihan.. ke syurga atau ke neraka..jadi dari sekarang kita kena bersegera membuat pilihan..

mungkin kita tak sedar atau lupa nikmat nyawa yang Allah beri ni.. macam senang je bernafas, tak susah..beza dengan orang yang ada masalah asma, atau pernafasan yang teruk kan.. mesti mereka2 lebih menghargai kepentingan udara yang kita sedut.mana tahu mungkin itu nafas terakhir mereka..

lagu ni dulu aku suka sangat sebab dalam satu lagu macam2 nada dia.. banyak rangkap2 dia yang menarik lagi..contohnya yang second last tu

"They cry not knowing i cry worse, for they go home i face my God..Allahurabbunasalimna"

macam satu lagi lagu yang menyentuh perasaan juga mengenai kematian. lagu menanti di barzakh:FarEast


"7 Langkah Pun Baru Berlalu,
Susai Talkin Penanda Syahdu,
Tenang Dan Damai Di Pusaraku,
Nisan Batu Menjadi Tugu,
Namun Tak Siapa Pun Tahu Resah Penantianku,"

tak terungkap rasanya kematian. kita tidak mampu merasa selagi kita tidak mati dan kita tak dapat menceritakan kepada orang lain bagaimana sakitnya kematian itu..ianya melalui pengalaman masing2.. dan tak akan ada yang terlepas merasainya.."tiap2 yang bernyawa pasti akan merasai mati"..


dan detik selepas kematian kita juga hanya kita seorang yang merasainya.. mereka2 yang didunia menangisi kematian kita, menghantar kita ke kubur..menghantar ke perkampungan abadi.. harapnya damailah kita di sana dengan doa2 dan ingatan mereka pada kita..

tak terlepas juga lirik lagu yang paling famous sekarang, Teman Pengganti:Black ft Malique.. sangat mendalam dan menyentuh perasaan lagu ni..

"Aku kan pergi
Pergi ku tak akan kembali
Tiba masanya
Kau cari teman pengganti

Aku kan pergi
Bertemu kekasih abadi"

semoga kita semua meninggal dunia dalam khusnul khatimah.. moga kita semua meninggal dunia dalam keadaan suci bersih... amin.. insyaAllah














No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...