Saturday, November 3, 2012

tahajjud cinta..

Ya Allah Ya Tuhanku,
Yang Maha membolak balikkan hati ini..
Sujud dan syukur atas nikmat malam yang Engkau berikan..
Syukur padaMu kerana membenarkan aku berjumpa dengan malam2 terpilih seperti malam ini..
Sesungguhnya aku rindu sentiasa untuk berjumpa malam2 sebegini....

Ya Allah,
Hanya Engkau yang lebih mengetahui apa yang ada di dalam hatiku,
Hanya Engkau yang maha tahu apa yang aku perlukan..
Tunduk dan sujudku mengharapkan keampunan dan keredhaanMu


Ya Rabbi, 
Engkau ampunilah segala dosa-dosaku,
serasa dosaku seperti gunung tinggi, tapi ku tahu pintu taubatMu seluas lautan
ampunilah aku, terimalah taubatku ya Allah
jika tidak nescaya aku termasuk di kalangan orang2 yang rugi....

Ya Allah,
Engkau tetapkanlah hatiku pada jalanMu
Engkau kuatkanlah hatiku menahan dugaanMu
Engkau tabahkanlah hatiku pada ketentuanMu
Engkau jadikanlah aku seorang yang sentiasa mengingatiMu
dalam waktu senang, dalam waktu susah
Engkau jadikanlah aku seorang yang sentiasa redha atas takdirku..

Aminnnnn....

Pimpinlah daku dalam menuju redhaMu,
Suburkan jiwaku dengan keimanan..


Ku tahu ku adaMu,
Disisiku selalu, terima kasih Ya Allah..
Thank You Allah di atas segala-galanya, nikmat dan kurniaan yang tak terhingga dariMu




No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...