Monday, September 30, 2013

kuasa superpower

assalamualaikum.. 

pernah terpikir diri kita mempunyai keupayaan superpower?? pasti pernah terdetik kan..kalau sy dri kecik lg..teringin ada kuasa superpower.. tau kuasa apa yg sy nak?.. kuasa dpt baca hati/pikiran orang lain..;)..knapa?? sbb sy rasa itu kuasa yg paling kuat sekali.. 


banyak angan2 kita masa kecik yg tak masuk akal dan terkadang tersenyum sendiri.. dengan kita semua pulak disajikan dengan banyak hero2 yg mempunyai kuasa superpower..superman, spiderman, ironman,kluangman dan mcm2 lg la kn.. semua orang berimpian nak menjadi hero.. kerana semua org sukakan hero..semua org memuja hero.. hero selamatkan semua orang dgn kemampuan superpower yg ada..


tetapi sebenarnya segala sesuatu yg terjadi bersebab dan ada harga yg perlu dibayar..seperti kuasa.. datang bersama tanggungjawab. seperti hero punya tanggungjaeab menjaga keselamatan org lain.boleh saja kuasa yg ada kita gunakan utk berbuat jahat..terpulang kpada kita untuk mempergunakannya.. kearah kebaikan atau ke arah kehancuran...segalanya Allah jadikan bersebab.dan ingatlah kuasa hanya pinjaman Allah.. bila2 Allah mengkehendaki boleh ditarik semula.. tidak hanya kuasa..


segala amanah yg diberi juga tanggungjawab..ilmu, kepandaian..kebijaksanaan. kepakaran dalam bidang tersendiri semuanya kurniaan dariNya.. dan terpulang kpd kita untuk memanfaatkannya sebaik mungkin atau tidak.. moga kita semua dalam lindungan dan rahmat Allah sentiasa.amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...