Wednesday, October 16, 2013

untitled

kita hanya melihat pada apa yang kita hendak lihat..kita hanya fikir dalam ruang lingkup kita yang terbatas.. kita ingin mendengar mengenai hal yang baik baik sahaja..kita rasa selesa..kita rasa selamat..di dalam zon yang kita cipta sendiri.. persoalannya sampai bila?? dunia yang luas disempitkan dengan dunia pemikiran kita yang tak ingin berkembang..

orang lain jauh sudah meninggalkan kita. orang sudah di bulan, kita masih di bendang..cuba buka minda kita. cuba luaskan pandangan kita. cuba lebarkan telinga kita.. dunia ini begitu luas untuk kita terokai..khazanah, misteri alam, manusia hebat melata hidupnya.. umpama sebutir permata yang terselindung, jauh terbenam di dasar lautan.. jika tidak dicari, pasti tidak ketemu..

dari alam,dari sekeliling,dari kanak kanak, dari pengalaman,dari pengembaraan,dari seseorang..semuanya guru terhebat.. benarlah kata pepatah jauh perjalanan luas pemandangan.. belajar dan mempelajari dari sudut berbeza..dari kaca mata orang lain..tidak akan sama apa yang kita ingin lihat dulu dengan apa yang kita lihat kini.. segalanya.. bagai sesuatu yang baru..cukup berharga..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...