Thursday, November 14, 2013

motivasi : hati tenang

kita manusia biasa..mana sempurna dan tak akan pernah sempurna..kita pernah rasa kecewa, rasa keseorangan, sedih, dtinggalkan, "moral down", dan segala macam perasaan negatif.. tapi kita juga merasa gembira, bahagia, rasa dikasihi, disayangi dan segala macam perasaan positif.. itu kan semuanya lumrah kehidupan..ada suka ada duka..ada gembira ada sedih.. yang penting kita masih kuat berdiri..dengan hati yang tabah untuk terus berjuang untuk hidup..

penting untuk kita merasa segalanya dalam kehidupan ini. tiada kejayaan tanpa usaha yg gigih..tiada kemanisan perjuangan tanpa melalui proses jatuh bangun.. penting untuk kita belajar dari setiap kesalahan supaya kita tidak terusan mengulangi kesilapan yang sama...

manusia mana yang tiada masalah.. tiada manusia yang tidak pernah ada masalah dengan hatinya.. hati hati dengan hati kita..segalanya bermula di sana.. hati yang tabah pasti dapat menerima segalanya dengan berlapang dada..malah hati yang kuat akan tegar dengan masalah..datanglah segala masalah..pasti dapat diselesaikan dengan baik.

jadi penting disini untuk kita menjaga hati..supaya kekal kuat, tabah, semangat, bersih dari segala sifaz mazmumah, dan sentiasa kekal sihat.. ada banyak caranya.. tapi yang utamanya... dengan sentiasa mengingati Allah... insyaallah hati kita akan tenang.. sehingga akhir hidup kita membawa hati yang tenang mengadap pencipta kita..insyaallah.. itulah matlamat akhir kehidupan kita..

semoga kita semua terus tabah dan sabar menghadapi kehidupan ini dan moga kita mendapat 'pengakhiran' yang baik

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...