Monday, June 23, 2014

ramadhan 2014

ramadhan bakal tiba lagi. berbaki cuma 6 hari kita semua di bulan sya'aban. insyaallah...

"Ya Allah ya tuhanku, berkatilah kami pada bulan Rejab dan Sya'aban dan sampaikan (hidupkan) kami ke bulan (sehingga) Ramadhan".. (HR Baihaqi)..

amin..amin..amin...
sayu hati membaca kes2 kemalangan jalan raya.mereka tidak sempat berada di bulan Ramadhan yang mulia. Di kawasan perumahan saya pun sebaya dengan adik saya, berumur 26 tahun sudah pun meninggal dunia.

Allah. mati itu begitu dekat dengan kita sebenarnya. Bila2 masa sahaja ajal kita mungkin menjemput. Dalam keadaan bagaimana kita tiada pengetahuannya. bersediakah kita??.. selalu bertanya pada diri tetapi kadangkala keinsafan menjengah seketika cuma. sesekali timbul rasa sebegini, suka untuk mengingatkan juga pada semua.. kita semua akan mati. insyaallah. Tapi seringkali kita lupa bila sentiasa hanyut dengan dunia.

"Ya Allah, peliharalah kami semua dalam lindungan kasih dan sayangMu. Ampunilah kami semua yang seringkali alpa dan lalai dalam mengingatiMu, dalam menjalankan perintahMu. Sesungguhnya Engkau maha pengampun. Ya Allah, suburkan jiwa kami dengan keimanan. Hidupkanlah dan matikanlah kami dalam islam dan dalam keadaan beriman. Hanya kepadaMu kami memohon.".. amin..amin..amin..ya rabbal a'lamin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...