Sunday, February 15, 2015

#sebelumakubernikah

assalamualaikum..

erm.. byk mutiara kata dari orang2 hebat dapat dikutip semalam.. alhamdulillah.. walaupun ada sesetengahnya lebih muda tapi ilmu yang ada pada mereka lagi luas dari umur kita ni.. betullah..ilmu.. pada sesiapa pun kita dapat belajar, tak kira usia walaupun budak kecik..asalkan fikiran kita terbuka dan positif untuk menerima..

jadi kagum dan bangga dengan anak2 muda seperti mereka yang bercita2 tinggi terutamanya Hilal Asyraf dan team langitilahi.. baru juga kenal nama hafizul faiz. baru pertama kali tengok aiman azlan, sebelum ni cuma kenal nama aje.. mereka2 ni punya fikiran yang jelas, faham apa yg harus dilakukan dalam hidup..dan sudah pun berjaya , dikenali dari muda lagi..

tak kurang jugak penceramah yg lebih berpengalaman seperti ustazah fatimah syarha, ustaz zaharudin dan pak arbi yg semangat dan jugak terpegun dgn hajah  rohani pasal bijak mengurus wang.
ikutkan pengisian memang padat.. tapi agak2 10% ada rasanya yg tersemat dalam fikiran..

jd..dah lepas dengar semua ni.. apa next stepnya??.. yg penting kena ada perancangan.. macam selalu pepatah yg kita dengar.. "kalau kita gagal merancang, bermakna kita merancang untuk gagal".. ok bab2 merancang ni memang kita pandai, tapi bab melaksanakan apa yg dirancang tu selalunya gagal.. atas sebab sikap sendiri..haha...

nnti kalau kita rajin, kita kongsikan apa yg kita dapat dari seminar semalam.. tapi dalam banyak2 tu yang paling terkesan sekali pasal "umur matang".. dan paling penting sekali sebenarnya persoalan sebelum aku bernikah ni adalah sudah bersedia atau tidak.. itu yg paling penting, yg lain2 dtang kemudian..

tapi kesimpulannya banyakkan berdoa dengan ikhlas dan yakin Allah akan makbulkan. dan perbaiki diri sendiri semampu boleh..insyaallah..banyak lagi kena belajar ni..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...