Monday, February 16, 2009

keluarga


inilah satu-satunya benda yang paling berharga aku ada dalam dunia ini saat ini..
abah,emak dan adik2..
aku sangat sayang pada mereka semua..
walaupun aku x reti nak mengekspresikannya..huhu...
tapi bagiku memang mereka semua la sebab untuk aku terus hidup..
aku bersyukur kerana dilahirkan dalam keluarga ni,
nak kata happy sangat,x delah..tapi aku x pernah tengok emak ngan abah aku bertengkar besar, gaduh2 manja tu ade la jugak..kira aman damai la jugak..
kuarga aku bolehlah dikategorikan dlam kuarga sederhana..cukup makan pakai.. alhamdulillah......syukur pada Allah yg sentiasa memberi rezeki..

aku sedih bile terkenangkan ayah dan emak aku..
abah nak dekat 60 tahun dah, tapi msih lagi keje cari duit untuk family...
sanggup berpanas berhujan..yelah aku nak tolong x berdaya..apakan daya belum abis belajar lagi...huhu...
sekarang duduk umah sewa ni, makin terkawal perbelanjaan..
yg aku respect sgt kat abah, abah x pernah mengeluh..abah keje dgan ikhlas..
walaupun umur sebaya abah dah patut berehat dok umah main ngan cucu2..
entah biler la plak abah nak menimang cucu..hanya Allah yg tahu..

tengok kuarga orang lain, kuarga kawan2, aku rase aku sangat bertuah..
emak dan abah x garang, sangat memahami anak2 dia..rajin layan kerenah anak2..
cume yg kurangnya kami satu family x pandai nak mengekspresikan rase kasih dan sayang sesama kitorang....
aku terlalu takut akan kehilangan emak dan abah..
aku terlalu sayangkan diorang..
kadang2 kite manusia, bile orang 2 ade depan mata, kite takkan hargai orang tu..
bile dah tiade, barulah tercari-cari..mase 2, dah tak berguna dah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...