Friday, March 20, 2009

ade ker orang nak sedekahkan fatihah?

setiap malam kamis,dah jadi rutin aku bace yasin..sedekahkan kepada kedua2 arwah atok aku dan juga pada muslimin dan muslimat keseluruhannya..
malam ni terlambat sikit,punye mengantuk disebabkan semalam hanya dapat tido 3 jam..
tapi selamat terbangun tengah malam ni (pagi kot), dapat la jugak menunaikan kewajipan..peluang yang ade ni jarang datang,selalunya puas aku kunci jam, niatnya memang nak buat qiam,tapi bape keli je la hajat ni dapat dlaksanakan..

tingal keseorangan dalam bilik ni(wirda x tau balik umah sape?),terasa seram gak, lebih2 ari ni malam kamis..huhuhu...selamat telepas keliwon tadi,kalau x naya terbayang2..telinga ni pun macam sensitive giler ngan bunyi..la ni, dok dengo kipas je la..huhuhuhu...

tetiba aku terpikir plak, bile aku dah mati nanti ade ker la orang yang nak sedekahkan al fatehah n yasin kat aku? manelah tau kan perihal kematian ni, orang sihat pun bile sampai ajalnya meninggal jugak..mintakknya aku dipanjangkan umur.. amin..teringat dulu mase muda remaja,mase diamuk perasaan x puas hati ngan mak aku, ape yang terlintas kat aku mase tu, aku mintak Allah cabut nyawa aku.. nauzubilleh, terasa insaf pulak..yelah,darah muda la katakan, tengah mendidih mase tu...pakai ikut emosi je la..aku rase berdosa sangat ngan mak aku, pasal krisis tu la.....tapi alhamdulillah, hubungan aku ngan emak aku sekarang makin rapat..tapi bile teringat jer benda tu kan, mesti mengalir air mata aku, sensitive sangat rupanya aku ni (tau xpe)

aku harap emak ngan abah dipanjangkan umur,sempat aku hanto g haji, sempat tengok aku kawin(target 29,tapi x tau sempat ke x), sempat main ngan cucu..Amin.
Dan aku harap lagi, biler aku dah xde di dunia yang fana ni, ade la orang yang sudi bacekan aku al-fatehah dan yasin..sejuk rase dalam kubur nanti..tapi cakap pasal mati ni,rase memang x cukup amal ibadat aku,entah amal ibadat aku selama ni,diterima atau tidak..insyaALLAH, berbaik sangka la pada ALLAH.....

pesanan daripada aku, hargailah orang yang ade di sekeliling kamu terutamanya ibu bapa kite..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...