Saturday, March 14, 2009

Relationship is complex?

x tau nak start camner..
Yes, i do agree with the statement, especially men-women relationship..
bagi aku maybe it depends on the kesefahaman antara dua belah pihak..
kalau tengok perkahwinan yang hancur,it because of no trust among themselves,
saling curiga mencurigai ataupun xder persefamahan,like i said before..orang kata no chemistry..alasan yang sering kali dipakai takde jodoh..

itu hubungan suami isteri, how about the couple?
so complex jugak kan? Imagine some couple take for up 5 years to really know their feeling.. and some just take a few month to know each other? Maybe it is not a time of being matter..BUT their instinct or maybe passion? some couple yang marriage atas suka sama suka kadang kala they end up with the divorce..aku tak kata semua, ade jer yang bahagia..mgkin kite kena balik kepada zaman emak bapak kita yang perkahwinan atas pilihan orang tua..tak pernah kenal antara satu sama lain, tapi bahagia sampai ke anak cucu..aku pernah kenal dengan sorang abang ni, kawan pada kawan aku, abang ni couple ngan kakak ni about 7 years, and then just clash like that, kakak tu have somebody else,maybe gak kena guna2 ngan orang, hanya ALLAH yang lebih mengetahui, then abang tu frust giler, and he decided to marriage with some girl yang mak dia pilih..And his marriage is not happy..aku sendiri rasa kasihan pada abang tu and his wife..kakak tu cantik, berpelajaran tinggi n cukup sempurna la, but the problem is abang tu dah rase macam x percaya ngan perempuan lagi..die kawin pun atas sebab emak die..it really sad story..

What about me? i never have that couple relationship..i'm just not ready..
entahlah,i'm not too sure..aku sendiri x paham ngan hati aku..let it just happening one day..aku serahkan segala-galanya pada DIA..aku x nak pikir lebih-lebih, tambahkan problem jer..tapi naluri manusia kan, ingin disayangi dan menyayangi..
maybe some day, i will meet him..INSAYAALLAH

banyak lagi definition of relationship, not just hubungan sesama manusia yang kite kana jaga..hubungan dengan alam sekitar n the most important relationship is hubungan kita dengan pencipta kita..

Whatever it is, like i said, the relationship is very complex thing in human life..
Maybe next time aku nak kongsi citer pasal friendship pulak..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...