Tuesday, November 17, 2009

kata cinta..


Bercerita mengenai perasaan, cinta, kasih dan sayang satu hal yang tak akan pernah habis diperkatakan..sesuatu yang menarik perhatian sesiapa jua kerana lumrahnya manusia yang sempurna pasti ada perasaan demikian..

cinta itu indah jika kene pada caranya..
cinta itu suci sesuci embunan pagi..
cinta itu buta tak mengenal sesapa..
cinta itu satu anugerah kurniaan tuhan pada hambaNya..

cuma cinta itu selalu disalahertikan..cinta tak bersalah, yang salahnya pencinta, yang tidak tahu erti cinta yang sebenar, bercinta dengan cara yang salah dengan kefahaman yang salah sehinggakan dengan megahnya berkata itu cinta sejati..sedangkan apa yang difahaminya berbeza dengan kefahaman orang lain..

cinta masa kini dikatakan terlalu murah harganya..perempuan dengan rela menyerahkan mahkota kegadisannya tanpa dipinta semata-mata kerana cinta..perempuan sanggup lari dari rumah,mengikut teman lelaki kerana sayang katanya..sanggup membelakangkan emak dan ayah yang bertahun-tahun menjaganya untuk seorang lelaki yang tak sampai sebulan baru kenal..semua kerana cinta..

bagi aku cinta sejati cinta yang berlandaskan cinta pada Allah..rasa cinta,kasih dan sayang bukan pada rupa paras, bukan pada harta dan bukan pada pangkat..tak guna couple bertahun2 tapi tak pernah ada matlamat untuk berkahwin..hujung pangkalnya niat seseorang..kalau ikhlas hatinya menerima jodohnya, insyaAllah bahagia yang dijumpa..

Seandainya bercita-cita mendambakan insan soleh/solehah, hamparkan dirimu sesoleh/sesolehah terlebih dahulu…mengharap yang terbaik maka bentuklah diri jadi terbaik…kerana sebagaimana kita mengharapkan dari dirinya, begitulah juga dirinya mengharapkan dari kita.

Cintailah Allah di tmpat teratas dalam takhta hati kita, nescaya Allah akan mengurniakan cinta hamba2 yg dicintai-Nya kpd kita.


Semoga ALLAH membuka pintu hati kita mencintai orang-orang beriman lagi bertakwa serta membuka pintu hati mereka terhadap kita….

Bersama mencari dan mendapatkan redha ALLAH

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...