Thursday, November 5, 2009

hidup ini satu perkongsian..


mungkin kita tak sedar tapi itulah hakikatnya..kita berkongsi di atas satu bumi dan dipegang kuat dengan satu ikatan persaudaraan iaitu persaudaraan sesama islam..kita bernafas dan menghirup udara yang sama..



Dalam ikatan perkahwinan juga, suami dan isteri berkongsi segala-galanya..dari kasih sayang hinggalah ke harta benda semua hak bersama..walau kadangkala isu ini akan heboh diperkatakan selepas pasangan suami isteri bercerai..kalau dulu sebelum kahwin, berkongsi juga..berkongsi kasih sayang emak ayah dengan adik beradik lain..tapi perkongsian suami isteri terlalu besar maknanya..itulah pentingnya memilih pasangan yang serasi dengan diri kita.. kalau boleh bercinta sekali, berkahwin sekali dan kekal sepanjang hayat..sebab kita berkongsi hidup bukan untuk sehari dua tapi bertahun-tahun lamanya..kata orang selagi hayat dikandung badan..



"Sharing is caring"..maybe betul agaknya..tapi kalau part bermadu ni selalu tak boleh nak dielakkan..mesti akan timbul jugak persoalan tu..rasanya pada pandangan aku tak salah bermadu asal kene pada tempatnya..lelaki tu mesti adil dan saksama..tapi kebanyakkannya memang x boleh berlaku adil..sifat manusia kadang2 mesti terlebih juga, membanding-bandingkan juga layanan isteri2..tapi terlalu tabah seorang yang sanggup bermadu suami.. mungkin kerana ada sebab yang menyebabkan dia terpaksa mengambil keputusan demikian.. mana kita semua tahu kan? something happens must be a reason..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...