Wednesday, May 26, 2010

malam ini

baru lepas blogwalking..sangat tertarik dengan blog zack zukhairi ni..sangat sempoi dan kreatif.. mmg kalau bace sesorang ade yang boleh bawak tersenyum-senyum atau ketawa terbahak-bahak.. sangat kreatif dalam menghasilkan karya yang bermutu.. itupon dpt tau blog dia dari blog jeogrimjow..

nak tau klik sendiri kat link ni.. juz nak share blogger yang bagus

********************************************
aku pulak buat blog ni mmg suka2..sbb aku suka menulis..n aku rase ini tempat untuk aku luahkan apa yang aku rasa, apa yang aku pikir.. cuma aku mmg x lah sekreatif mereka2 yang bertaraf blogger profesional.. asalnya bukak blog ni sbb jeles tengok adik aku yang amik medik ade blog sendiri.. sdg aku mase tu student IT tp tertinggal dalam bab2 IT ni..aku jadi malu sendiri..

************************************************
esok aku ada interview kat menara telekom sbagai pembantu tadbir.. walaupun keje ni untuk lepasan diploma..aku nak cuba jugak..sbb bukan senang sekarang ni nak dapat keje.. graduan setiap tahun melambak yang keluar..aku yang dah setahun grad pon merangkak-rangkak lagi cari keje..keluar lagi ramai pesaing2 aku.. belasah je la ape keje sekalipon asalkan aku ade keje..xde lah duduk umah menanam anggur.. asal ade duit sikit untuk aku bayar balik ptptn, bagi emak abah..beli brg2 aku sikit..itu dah cukup.. yang penting sekarang ni kene dapatkan pengalaman.. macam keje last aku tu..banyak kenangan dan pengalaman yang aku  dapat..aku rase aku lagi bertambah baik dalam komunikasi.. dan bertambah yakin untuk speaking..
itu semua hasil daripada pengalaman kerja..

*************************************************
harap2 la aku dapat keje tu.. ari ni pulak tadi dapat surat dari uitm.. surat panggilan temuduga untuk jawatan pembantu perpustakaan.. wah!!! sangat hepi.. walaupun baru jer surat panggilan temuduga...mmg minat sesangat nak keje kat perpustakaan sebab salah satu cite2 aku nak bukak bisnes kedai buku.. aku apply lame jugak..dalam bulan 4.. interview tu pulak bulan 6 ni...kalau x dpat yang esok ni.. mmg nak buat sehabis baik la untuk uitm ni..tp kalau dapat esok..terpaksalah batalkan hasrat nak keje kat perpustakaan tu dulu..

**************************************************
maghrib tadi kawan mase sekolah menengah dulu..anisah call.. ari ni besday die.. sangat terharu biler die kata aku first person yang die call... setiap tahun kalau besday die. mmg die x lupa nak call.. sangat respect kat diri dia.. dia baru jer 22 tahun tapi pencapaian die sangat membanggakan nak dibandingkan dengan aku..dah la budak lompat PTS, dah ade degree dalam sains dan sekarang baru nak berkhidmat untuk kerajaan.. bukan senang nak dapat kerja kerajaan.. die sangat bernasib baik!! dah rezeki die.. aku pon tumpang gembira untuk die.. sebenarnya die nak amik master tp terpaksa la quit bile dapat offer goverment ni.. lagi satu yang buat aku sangat respect si anisah ni..cara die menjaga hubungan die dengan orang lain.. sangat menjaga batas2 pergaulan dan membuatkan orang sekeliling senang dengan diri dia.. dah la cun tapi x pandai nak berlagak.. slalu merendah diri.. dah lame sangat x jumpe dgn die..lepas SPM, terus lost contact..ade dekat 5 tahun.. loghat die pon dah beza..ye la dok belah utara ikut cakap sane la... really miss her!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...