Saturday, June 12, 2010

berita gembira~~~

berita gembira yang aku dapat minggu lepas, alhamdulillah, aku lulus untuk tiga2 exam yang aku amik untuk keje dengan government.. PTD, imigresen dan kastam.. dan untuk jawatan PTD, aku dah dipanggil untuk g PAC pulak, langkah kedua untuk jadik ptd bulan 7 nanti.. inilah masalahnya, aku risau, takut giler ngan PAC ni,, mampukah aku buat?? dari citer2 kawan2 yang dah pernah pergi macam ngeri jer dengar.. bukan ape, risau dengan kemampuan diri..ye la, ade banyak benda kene buat dan ade banyak benda yang die nak nilai.. kepimpinan tu nilai yang paling die nak tengok dalam diri seorang PTD.. jadik kene pandai sesuaikan diri dengan ahli kumpulan, lead kumpulan.. dan yang paling penting kene pandai bercakap, dalam maksudnya pandai menyatakan hujah2, mengeluarkan idea2 yang bernas, menyatakan pandangan2 yang sumenya menuntut ilmu di dada.. huhu...

***********************************

aku paling takut debat ala parlimen, dalam bi ngan bm.. tapi rase-rasenya sume pon takot kowt.. tapi aku mmg x berharap la dalam cubaan pertama ni aku akan lulus untuk PAC ni..aku x nak letakkan harapan yang tinggi, nanti aku kecewa..kalau lulus ni pon akan ade interview-final stage..ramai jugak yang sangkut kat interview..biarlah kali ni aku kutip dulu pengalaman, di samping dapat kenal kawan2 baru nanti.. cuma g sane nanti enjoy jer, x yah tertekan.. ok..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...