Wednesday, June 16, 2010

kenangan sekolah bukit perwira

hari ni teringat kenangan zaman sekolah kat bukit perwira..rindu balik sume kenangan2 indah tu..teringat dekat kakak2 angkat aku yang kemana entah mengilang jejak.nur fazira hussein dan rosmawaty.aku ingat lagi masa tu aku darjah 4 x silap sekolah rendah, darjah 3 sekolah agama..sekolah agama tu sampai darjah 3 jer. dan kebanyakan darjah 3 sekolah agama situ dah darjah 6 la..kira aku yang termuda masa tu..kakak2 berdua ni sayang sangat kat aku..selalu la belanja macam2 dekat kedai atok...keluarga kak fazira ni sumenya mula ngan huruf H, ade sorang abang die name faizal, ingat sgt sbb mase tu tgh famous pelakon faizal hussein..

sorang lagi abang kak fazira ni x silap nama die fazian, die ni suka sangat nak menyakat aku..lagi sorang adik die nama faiz..dulu2 mase dok bukit mutiara, lalu la jugak kat umah kak fazira masa pegi balik sekolah, tp x penah nampak pon kak fazira.. kak rosmawaty tu pulak keluarga indonesia..die pernah bawak aku g rumah die.. masa tu die tertinggal barang, die ajak aku teman..punye jauh rumah die dan yg aku ingat ade anjing dan kene kejar ngan anjing..

masa awal2 masuk sekolah tu, masa aku darjah 2, aku ngan jiran aku, zaitilini..dok barisan depan sekali.. lepas tu pulak ustazah zabedah sayang sangat kat aku..kira aku ni plajar kesayangan die sbb pandai sikit dr orang2 lain.. masa tu ada kembar azizul dan azizi..lawak betol biler teringat balik sbb aku penah suka dengan azizul tu..azizi lg putih dr azizul, tp mmg boleh beza la, wlau dr jauh nampak macam sama.. last2 mase sekolah menengah, rupenya die kawan baik kepada abang kawan baik aku..kekadang pegi sekolah, time diorang balik, kat tepi jalan terserempak,tapi masing2 malu..haha...

banyak sebenarnya memori mase sekolah kat sana..kira2 4 tahun la kat sana..2 kali aku ulang darjah 3.. ramai insan2 yang aku rindu sebenarnya dan ingin berjumpa.. ustazah norizan, ustazah zabedah, ustazah noraini, kak syikin, efriyanti, jannah, suhaimi, aniza, firdaus..ade tu aku dah x ingat dah sgt...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...