Saturday, June 12, 2010

keje oh keje~~~

hai!! lame x update blog ni, busy sikit seminggu jadi normal balik dengan kerja baru. banyak cerita nak dikongsi sebenarnya. kite mulakan dengan kerja. alhamdulillah..dpt kerja baru dah sekarang ni, walaupun sebenarnya banyak kekurangan, banyak yg x puas hati, tp dei duit aku tetap kuatkan semangat.. merana sebulan tanpa ade duit sendiri..ptptn pon dah tertunggak sebulan. 

kerja ni x susah mana, nampak macam senang..tapi sebenarnya leceh.. macam kerje yang lepas jugak masa kat vads, deal dengan customer dan libatkan telepon..bezanya kali ni aku yang buat panggilan keluar. outbound call kalau dulu terima incoming call.. yang beznya keje ni berbanding kat vads, x payah kene dengar customer marah2..customer ok sumenya. cuma satu jer la masalahnye, follow up..benci betol biler asyik kene buat follow up untuk case2 yang x dpt nak ckp dgn person in charge dan request for email... kekadand sampai 3 kali follow up pon x dpt cakap lagi dgn person in charge, mcm2 g outsation la, meeting la, on leave la, not around la.. ade tu sangat senang nak bagi kerjasama.. sangat senang bekerja dgn orang sebegini, x payah dah nak telepon banyak2 kali..

aku kene telepon company2 yang ade dlm database fedex..gtau diorang yang company diorang dpt 30% or 40% diskaun untuk outbound shipment..lepas tu kene assist diorang buat registeration on sport.. itulah matlamat kerje ni, mendapatkan jumlah registeration seberapa banyak.. macam senang kan?? tapi leceh bile customer yang macam2..dan jugak kalau x reti nak memujuk..

k, nak citer pasal tempat keje tu pulak.. ok la kowt untuk company kecik.. pekerja pon x ramai.. yang sekali masuk ngan aku pon awl2 dah cabut kaki. mase minggu pertama dulu dengan air cond rosak, telepon line ade masalah..dan skarang pon selalu jer internet sekejap ade, sekejap xde.. bez jugak mase internet xde, x boleh buat call sekejap..tapi tu la, dlm 5 minit macam tu jer dah ade balik internet.. pasal pekerja die pulak, bos mr suresh, indian.. yang lelain pon same gak.. ade dlm 9 orangh kowt..cuma aku ngan kak ain jer melayu..mmg kalau berbual english jer la..jadi aku pon selalu la mendiamkan diri, lagipon aku pendiam orangnya..

aku rasa aku akan buat keje ni selagi mampu, dalam masa yang sama aku akan carik keje laen jugak.. janji duit x putus, duduk rumah lelama pon boring, x tau nak buat apa..keje ape2 pon dpt duit.. masalah tu la aku malas betol nak g interview2 lagi..huhu..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...