Saturday, December 4, 2010

pencabulan hak kemanusiaan..

Isu antara israel dan palestin ini mmg sudah terlalu lama terjadi dan diperkatakan.. kini isu ini bukan lagi isu agama tetapi sudah menjadi isu kemanusiaan sejagat..sehinggakan rakyat bukan islam turut berjuang bersama menentang pencabulan israel terhadap rakyat palestin..


dari picture kat atas itupun kita boleh lihat tanah palestin semakin mengecil kerana dirampas oleh pihak israel.. kini perjuangan rakyat gaza, sebahagian dari tanah palestin yang tinggal yang akan terus diperjuangkan oleh saudara kita dan juga seluruh rakyat islam..itu hak kita semua untuk terus berjuang dan mempertahankan bumi palestin...


rakyat palestin dan gaza mungkin sebahagiannya sudah hilang harapan untuk melihat isu ini selesai, sekatan terhadap negara mereka akan tamat..tapi sebahagian lagi mungkin tidak akan terus menyerah kalah dan terus berharap isu ini akan selesai suatu hari nanti dengan pertolongan saudara2 islam dan bukan islam yang tidak putus2 menyalurkan misi bantuan ke atas gaza.. kita berharap dan berdoa juga untuk keselamatan rakyat2 palestin dan gaza dan semoga isu ini akan selesai suatu hari nanti..


tapi dengan bantuan dan sokongan penuh dari kuasa besar seperti amerika syarikat, mungkin agak susah dan memakan masa.. sehinggakan amaran PBB pon diendah dan dibuat main.. kuasa2 islam yang kuat pon x dapat buat apa2 bile berdepan dengan kuasa dunia...walauapapun kita semua akan terus beri sokongan kepada rakyat palestin dan gaza... hidup untuk palestin dan gaza!!


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...