Tuesday, August 2, 2011

2 ogos..

assalamuailaikum..

2nd day puasa..bersamaan jugak dengan 2 ogos..penting tarikh hari ni!.. sebab 54 tahun yang lepas,ade seorang manusia yang dilahirkan, yang begitu bermakna dalam hidup aku.. kalau die x lahir, aku pown xde lah kat atas dunia ni..sape lagi insan yang betanggungjawab membawa aku melihat dunia ni, kalau x bukan emak aku sendiri.. hehe...

HASHIMAH BINTI SIMAT.. itulah name emak aku..sebenarnya kan...malu nak mengaku, aku x kenal salasilah keluarga emak aku..yang aku tahu itupown dari arwah atok atan..katanya emak asal singapura, atok ambik mase kecik lagi..emak pown mmg x boleh tanya pasal benda ni, sensitif sangat2..abah pown dah pesan awl2..

beza aku ngan emak ade dalam 30 tahun..emak kawen lambat sebab tu dapat aku pown lambat.. aku rase aku pown bakal mengikut jejak langkah emak...hahaha... banyak sifat emak ade jugak dalam diri aku.. ade baik, ade buruk jugak..nak buat camne kan.dah anak emak...kenelah terima dengan hati yang terbuka.. chewah.. antara yang ketara sangat sikap gabra aka kelam kabut tu.. yang baik sikit sifat rajin x betempat.. haha..puji diri sendiri nampak?..rajin la sangat kannn... 

satu sifat emak, die cukup berkira..nak kata kedekut mungkin jugak la, adik beradik la tu!.. barang2 die macam bantal, baju, sikat x boleh berkongsi..kalau nak beli barang yang die teringin sangat pown cukup susah nak keluar duit.. macam makan2 pown, kalau orang laen xde, baru die nak hulur..penah ade satu kejadian, duit2 emak sorok kat dalam gobok, abis kene makan anai2..bising satu rumah pagi2 dia buat...hahaha.... tapi kalau dengan angah atau acit dalam bab2 duit ni die boleh lembut sikit..besalah mana2 emak dengan anak lelakinye..hehe..

tapi ade satu sifat emak yang bezzz sangat... mungkin mane2 emak pown macam tu jugak kowt.. kalau bab makanan, mane2 anak2 die yang x dapat makan, seboleh-bolehnye die simpan jugak.. kadang2 sampai basi, x boleh makan sbb nak tunggu angah, acit,ijah balik..aku ingat lagi time2 kat uitm dulu, kalau nak balik sana jer, emak mesti bekalkan aku dengan sambal udang.. dah mmg favourite aku tu.. emak tahu makanan fovorite anak2 die..satu lagi emak punyer cakap2 atau cerita2 die buat aku ketawa kadang2 sampai tahap mengalir air mata.. die citer pown die ketawa sekali..emak..emak..

emak..satu-satunya la emak yang aku ade, tiada gantinya di dunia ni... selamat hari lahir yang ke 54 tahun.. kaklong harap emak kekal sihat, panjang umur.. kaklong sayang emak..:p

1 comment:

  1. baru baca..haha..ngan acid duet sik da halnya..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...