Friday, October 28, 2011

nasi lemak milo ais....

salam jumaat...penghulu segala hari..jugak bersamaan dengan 1 zuhijjah...

selamat pagi...
terasa nak bercerita pasal makanan dan minuman kegemaran aku..itulah die seperti yang tertera di title post..
haaaa...aku dengan nasi lemak tak boleh dipisahkan..memang kegemaran, my favourite..
bagilah makanan2 lain, nasi lemak gak yang aku pilih..kalau smggu langsung tak makan nasi lemak, aku dah mula meroyan, nak jugak dapatkan nasi lemak..kalau x sedap pun at least makan separuh jugak, demam pown makan separuh jugak...kalau bukan 2 keadaan ni, insyaAllah mesti licin punyer...hahaha...

sodappppppnyeeeeee!!!!!!

kenapa aku suka nasi lemak?
1-sebab nasi lemak ni bagi aku satu makanan yang cukup lengkap..macam2 ada la orang kata.. lengkap nasi, kacang,ikan bilis, timun/kangkung..telur dan sambal
2.sebab aku suka makan telur dengan ikan bilis..nasi lemak ade dua2 tu..
3.makanan jimat..xde lah mahal sangat jika dibandingkan dengan makanan biasa.. ambik nasi lemak biasa je sudah, dah cukup sodap dah tu!!.. ini selalu aku buat bile tengah sengkek betul/nak berjimat..setiap hari makan nasi lemak..jimat!!..
4.sebab senang didapati..bersepah2 tepi jalan orang meniaga nasi lemak, samada pagi/malam.. siap ade restoran untuk nasi lemak lagi..nasi lemak antarabangsa, nasi lemak kg baru..nasi lomak 55 (ni kat tempat aku je ade)..
5.sebab nasi lemak lagi sedap dari maggi yang tak sihat tu!..wohaaa...



k...sambung dengan minuman favourite pulak.. milo ais!...
yang ini tak tahu sebab musabab kenapa suka minum milo ais..sebab dr kecik dah minum milo kowt!!.. kalau keluar dgn abah mase kecik2, abah selalu order milo ais kowt.. entah...yang pasti itulah favourite aku!!...


k...jom makan nasi lemak!!
minum milo ais...............

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...