Monday, July 16, 2012

kotak ajaib

assalamualaikum dan selamat malam...

tau x apakebendanya kotak ajaib??...betul tu!!...pandai la korang semua ni...kenapa panggil dia kotak ajaib??...sebab kotak biasa tak akan keluarkan bunyi dan gambar macam tv kowt..kenapa disamakan dengan kotak ek??..sebab tv sumenye berbentuk empat segi kan sama macam bentuk kotak...ade je ke tv bulat,tv segitiga. tv lonjong??...hehehe...tanya soalan jawab sendiri...


boleh dikatakan tv dan internet sama penting dalam hidup seharian aku.. phone mungkin boleh bertahan dalam seminggu kalau hilang insyaAllah..rasa haru biru jugak kalau satu hari x dapat tengok peti ajaib tu..lebih2 lagi kalau ada cerita favourite tengah main.. x boleh miss, cube juga diusahakan walau mata tengah mengantuk...walau apa halangannya kalau selagi boleh dihalang la.. 

ingat lagi time awal2 masuk matrik n uitm...awal2 kan bilik tv berkunci lagi..aku jadi meroyan nak tengok tv..bukak je bilik tv tu..aku antara muka tetap la yang melawat bilik tu...dah boleh katakan bilik kedua aku.. time dok umah sewa pulak selamat housemate ada beli software, dapat jugak aku tengok tv dari laptop... 
time sekolah dulu nak balik cepat sebab nak tengok winter sonata, time tu favourite giler dengan citer tu.. lepas tu siap buat maathon lagi..bersambung-sambung pulak citer..sejam citer lain, sejam citer lain.. 


sebab terlalu passion and patience la rasanya aku dapat bertahan 3 jam tengok hindustan.. bermalam-malam tengok citer drama korea yang berbelas-belas episod...tapi satu jer x suka citer indon terlebih meleret-leret...memula je tengok pastu dah tak sanggup dah tengok..paling lama aku tengok citer bawang merah bawang putih la agaknya...


memang ada orang kata buang masa la..atau x ade masa...banyak lagi benda lain yang penting boleh buat...tapi bagi aku sentiasa ada masa untuk kotak ajaib walaupun sekejap dan aku rasa menonton tv salah satu benda penting jugak dalam hidup ni...banyak benda yang aku tahu dan belajar sumbernya datang dari novel2 dan jugak cerita2 yang aku tengok kat tv... walau tak dinafikan pengalaman sendiri jugak menyumbang ke arah ilmu dan kematangan... cuma sebab dia dah divisualkan dalam bentuk cerita, ia lagi menangkap jiwa dan kefahaman aku dengan lebih mendalam...


hehehehe...banyak dah merepek tu...cukup2 la ok!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...