Sunday, July 29, 2012

update:kereja

assalamualaikum...

rasanya dah lama tak update pasal kerja... sibuk sikit.. first sekali alhamdulillah dah jadi permanent staff kat situ bulan 6 ari tu.. dan ada sedikit increment gaji.alhamdulillah rezeki Allah.. jadi fokus utama sekarang berusaha sungguh2 ,kerja dengan ikhlas.......tak terpikir untuk bertukar kerja dalam tempoh terdekat ni..


cuma dikejutkan dengan ewilly yang tiba-tiba nak berenti kerja.. pagi selasa lepas la, tengah2 duduk buat kerja tiba-tiba dia datang cakap dia dah tender resignation semalam, tapi kene tolak dengan bos.. bos mintak tangguhkan dulu.. reason dia nak berenti sebab bukan dapat better job ke apa.. tapi sebab dia nak kejar impian dia.....erm....susah nak terima....tapi kesian pulak bila dia cakap umur dia dah 3+, x kahwin lagi, xade anak, x ade suami..ada peluang untuk dia capai impian dia, dia just grab the oppurtunity.. nampak dia sangat bertekad kali ni, sebelum dia kerja kat situ pown, dia dah pikir nak buat apa yang dia suka tapi cuma tak ada courage untuk buat...sekarang dia dah bersedia katanya....


oklah...aku boleh terima kemudiannya...tapi sedih pulak, mata dah mula berair bila dia tegur muka aku smacam je....mane taknya dia tu umpama cikgu pertama yang paling baik aku jumpa time kerja ni. baru jer keje 6 bulan dengan dia,dia dah nak tinggalkan aku..dia banyak tolong, susah payah pasal aku.. ada lah 2-3 peristiwa yang beri kesan mndalam kat aku..atas pertolongan dia dapat settelekan... dia lebih dari kawan sekerja sahaja bagi aku.. rasa macam kakak pown ada sebab dia banyak bagi nasihat2 berguna untuk kerja, kesihatan dan kehidupan..... rasa sayang jugak sebenarnya kat dia...huhu........


jadinya nanti tinggal aku dengan ms Ang...terkapai2 la kitorang berdua sebab dah hilang tempat berpegang yang kukuh... Ms Ang ok cuma kekadang dia blur, selalu lupa2, kelam kabut sikit... kalau nak handle apa yang Ewilly buat dia sendiri kata dia x mampu... Eddy ada offer kat dia jawatan ewilly tapi dia tolak... dia jenis taknak serabutkan kepala dia, kene g meeting bagai...first person yang akan deal dengan sape2 kalau ade important thing...besar sbnarnya tanggungjawab ewilly.. eddy pulak jenis yang lepaskan anak buah dia.. jenis tak kisah... dengar2 crita diorang nak hire orang baru.. tapi kitorang berdua yang kene ajar orang baru tu mungkin.... 


jadi hari jumaat ari tu ewilly dah pesan dan bagi nasihat panjang kat kitorang berdua... start isnin ni nanti dia akan ajar kitorang mana2 yang  x tahu personally... banyaknya kene belajar.. lebih2 lagi bila nak merge dengan rhb nanti..memang banyak la kerja kitorang, tak dapat bayangkan...Ms Ang pown bulan 12 nanti nak cuti kawin 2 mnggu...huhu...stress agaknya nanti aku..harap2 la orang baru nanti baik dan berkebolehan macam ewilly...


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...