Sunday, May 4, 2014

cinta..luas maksudnya..dalam juga maksudnya..

assalamualaikum cinta...

waalaikumsalam rindu....

bersambung entri sebelum ini. orang yang yakin pada diri sendiri pastinya dia cinta pada dirinya sendiri. orang yang cinta pada dirinya sendiri juga pasti kenal baik dengan dirinya. kerana apa?? kerana cintanya berasaskan cinta pada pemilik dan pencipta dirinya.

rasanya cinta bermula dari pengenalan. kenal sebenar benar kenal. tahu serba serbi mengenainya. tepat benar dengan ungkapan "tak kenal maka tak cinta".. jadi untuk cinta pada diri sendiri maka kenalah kenal diri kita terlebih dahulu. baru bertambah keyakinan diri untuk mencintai manusia lain.

cinta padaNya yang perlu diutamakan. disusuli dengan cinta pada penghulu kita. Rasulullah s.a.w. tanpa usahanya kita tak akan pernah mengecap nikmat islam. barulah cinta pada emak ayah kita. keluarga dan seterusnya semua sedara seislam kita. insyaallah..

saya juga masih tertatih tatih dalam mengenal diri sendiri dan juga mengenal pencipta kita semua. tetapi selagi kita dikurniakan umur, insyaallah ilmu itu tetap kita perlu cari sehingga ke liang lahad. kita mampu berusaha!!

#moodmuhasabahdiri
#xbolehtido

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...