Tuesday, November 11, 2014

doa

"Aku memohon ampun kepada Allah yang maha Agung, aku mengaku bahawa tiada Tuhan melainkan Allah, Tuhan yang terus hidup dan selalu jaga. Aku mohon taubat kepadaNya, sebagai taubatnya seorang hamba yang banyak dosa, yang tiada mempunyai daya upaya untuk berbuat mudharat atau manfaat untuk mati atau hidup mahupun bangkit nanti.

Ya Allah, Engkaulah Tuhan kami, tiada tuhan melainkan Engkau yang telah menciptakan aku, dan akulah hambaMu. Dan akupun dalam ketentuan serta janjiMu sedapat mungkin aku lakukan. Aku mohon perlindungan kepadaMu dari segala kejahatan yang telah Engkau ciptakan, aku mengakui nikmatMu yang Engkau limpahkan kepadaku, aku mengakui dosaku, oleh sebab itu berilah ampunan kepadaku, sebab tidak ada yang dapat memberi pengampunan kecuali hanya Engkau sendiri. Aku memohon perlindungan dari segala kejahatan sesuatu yang aku lakukan."

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...