Wednesday, November 5, 2014

pertemuan dan perpisahan

dalam hidup kita ni, hampir 27 tahun, ramai jenis manusia yg kita dah jumpa.. mcm2 jenis, mcm ragam rupa, sifat dan perangai.mereka ni boleh dikategorikan kepada 3 kumpulan. Kumpulan pertama, kumpulan yg datang pergi mcm angin lalu. selalunya tak memberi kesan sangat pun. contohnya mereka2 yg hanya kenal rupa, pernah terserempak tp x tau nama dan personal lain2..

kumpulan kedua ni selalunya memberi infect yg mndalam juga, bergantung kpada hubungan emosi antara kita dan dia. kumpulan yg datang, ada dengan kita dalam jangka masa lebih dari setahun dan kemudian pergi. kerana apa?.. kerana memori dengan mereka yg buat kita teringat saat2 manis dan duka,saat sama2 senang susah dulu. mereka2 ni antaranya kawan sekelas, kawan satu tmpat kerja, kawan satu bilik, kawan satu rumah sewa, cikgu, mentor, secret admirer atau seseorang yg pernah mnjadi org pnting dlm hidup kita..
perginya kadang2 ada jodoh berjumpa semula, tapi kadang2 perginya utk selamanya. mungkin tidak akan pernah berjumpa lagi selagi hayat masih dikandung badan. lebih terasa bila tiada ucapan selamat tinggal

kumpulan yg ketiga yang pling dekat dengan hati kita. kumpulan yg datang, x pergi2 dah.. sentiasa ada susah senang dengan kita. contohnya macam keluarga dan sahabat. ramai yang boleh jadi kawan dan teman. tapi sedikit yg boleh jadi sahabat. kalau mereka pergi pun, bukan atas kehendak mereka, melainkan takdir dan kuasa Allah..

walauapapun setiap pertemuan pasti ada perpisahan. setiap permulaan akan ada pengakhiran. semua benda Allah ciptakan sifatnya tidak akan kekal. hanya Allah yang bersifat kekal..

#selamattinggal
#mogaberjumpalagi

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...