Sunday, April 19, 2015

motivasi : ampuni dosa-dosaku

sungguh bila direnung kembali kita seringkali melakukan dosa. samaada kita sedar atau tidak atau samaada yang nyata atau yang tersembunyi. dengan ilmu kita kadang baru tersedar selama ini kita jahil. jahil untuk mengambil tahu sesuatu hukum. padahal ilmu itu yang wajib dituntut kerana melibatkan dosa dan pahala.

Allah. kita semua pendosa. meski kadang kita tahu kita hamba yang berdosa, kita masih tegar melakukan dosa tersebut. barangkali bila nafsu lebih mengatasi iman. bukan kita tidak tahu hukumnya berdosa. bukan kita tidak tahu Allah tengah memerhati kita. bukan kita tidak tahu semua amalan kita dicatat oleh malaikatNya.

Allah. banyaknya dosa hambaMu ini, tetapi seringkali tewas dengan dugaanMu. bantulah hambaMu ini, berikan petunjuk, kekuatan dan inayah. Moga aku menjadi hambaMu yang sentiasa dalam rahmat dan keberkatanMu selalu.

Hari baru. permulaan baru, pastinya dengan azam dan semangat yang baru. bukan untuk mengulangi dosa semalam. peluang yang Allah berikan selayaknya digunakan untuk menjadi hambaNya yang lebih baik.

Hati yang berbolak balik ini ya Allah, tetapkanlah. pada agamaMu. pada jalanMu. Ampuni dosa-dosaku. sesungguhnya hanya Engkau yang maha pengampun, lagi maha pengasih dan penyayang..


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...