Tuesday, April 7, 2015

suatu masa dahulu..

teringat pada suatu masa dahulu. kali pertama berjauhan dengan keluarga. mungkin sebab kali pertama saya kurang rasa sedih, lebih kepada perasaan eksited untuk hidup sendiri, jauh dari rumah.

KMM aka Kolej Matrikulasi Melaka Londang menjadi titik tolak permulaan saya keluar dari dunia tempurung saya. Sebelumnya dunia sy hanya berlegar sekitar rumah dan sekolah. di selayangku sayang.

Disana peluang untuk berjumpa dengan lebih ramai kawan dan lawan. Disana sy belajar erti berdikari..Banyak benda, peristiwa, ilmu yang sy belajar di sana.. saya yg sekarang mungkin sedikit sebanyak hasil dari saya yg disana.

Alhamdulillah.. antara kenangan manis yang akan dikenang seumur hidup. rasanya banyak yang manis dari yang masam.. saya cukup bertuah sebab ditempatkan bersama mereka yang teristimewa. mereka teman gaduh, teman bicara, teman meluah rasa. mereka teman suka duka. mereka teman dan adik beradik.. 4 orang dari negeri yang berbeza bersama 4 personaliti yang berbeza.

along aka saya. asal dari selangor. paling pendiam dan pemalu.

angah aka Ismatul Nurul Ashikin. Asal dari kelantan. paling riuh antara kami semua. rajin dan sungguh2 buat sesuatu kerja. sy paling rapat dengan angah. paling ingat angah punya perangai pelik. kaki akan letak dalam bantal masa tidur. comel!!.. angah ajk surau sekali ngan acik.

acik aka Nur Syamila. Asal dari perak.paling pandai antara kami. paling ingat katak selalu masuk kat bawah katil acik yg penuh dengan plastik. saya la selalunya akan jadi heroin keluarkan katak.depa semua berdiri atas katil. hehe.. acik, jenis yg independence, nampak garang sebenarnya tapi hati dia lembut. Kadang2 keluar juga perangai kanak2 ribena dia bila dengan alang.

alang aka Lenny Farina.Asal dari kedah. Paling cantik antara kami. yg lain pun cantik2 jugak..hehe. teror speaking habak hang. paling manja juga tapi sebenarnya paling matang antara kami. mungkin sebab sejarah hidup dia

paling rindu nak dengar loghat kedah alang  loghat kelantan angah.serius!! rindu sangat dengan diorang. lupa.kami ada jiran rapat, menjadikan kami satu keluarga yg besar. Intan, Kak Anis dan Hazirah.. nanti sy cerita pasal diorang pulak dan orang2 lain.

pada waktu dulu tu pada tahun 2005/2006. jadi sekarang hampir 10 tahun. semua pun dah ada hidup masing2.angah dah kahwin, ada seorang puteri yg comel!!. sekarang sambung belajar di Aussie. Alang berjaya dengan bisnes dia sendiri. jojiejojes..acik baru je kahwin sabtu lepas. bangga dengan hangpa sume.along je terkontang kanting haa.. tapi terkilan juga sebenarnya, terputus hubungan dengan acik. alang pun baru2 je jumpa balik. kalau dulu selalu contact2 mungkin dpat buat reunion dekat kenduri acik. ;(


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...