Monday, March 23, 2015

hati..

assalamualaikum..

emosi saya kurang stabil pagi ini. hati saya rasa rindu. pada ramai orang yang pernah menjadi sejarah dalam kehidupan saya. pada kenangan2 masa lalu.. saya rasa bersalah pada mereka2 yang hatinya saya pernah tanpa sengaja terlukakan.. bukan niat hati saya untuk berbuat begitu.. sungguh!

bukan mudah untuk menjaga hati semua orang. lebih lagi orang yang kita sayang. baik jaga hati sendiri. bimbang2 hati sendiri semakin pudar warnanya..jaga2 jika semakin hitam..

berbicara mengenai hati ini payah. kalaulah hati orang lain kita boleh nampak. boleh pandang telus ke dalam dada. apa ada pada hati mereka?. ada siapa dalam hati mereka?. ajaib agaknya!!.. hati sifatnya bolak balik.. moga Allah tetapkan hati kita pada islam..

berbalik mengenai mereka yang pernah hadir dalam hidup saya. saya sangat hargai setiap seorang dari mereka.. ada sebab Allah datangkan mereka dalam hidup kita.   kita dapat belajar sesuatu dari mereka, dari pengalaman lepas..

Bismillahirrahmanirrahim

SesungguhNya Engkau tahu bahawa hati ini telah berpadu 
Berhimpun dalam naungan cintaMU
Bertemu dalam ketaatan, bersatu dalam perjuangan menegakkan syariat dalam kehidupan.

Kuatkanlah ikatannya, tegarkanlah cintanya, tunjukilah jalan- jalanNya,dan terangilah dengan cahanyaMu yang tiada pernah padam. 
Ya Rabbi bimbinglah kami.

aaaminnn....

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...