Saturday, September 12, 2009

dia kekasih Allah

kita mengaku sebagai umat rasulullah tapi amat sedikit pengetahuan kita semua tentang Rasulullah s.a.w..kita mengaku baginda sebagai nabi terakhir kita, namun sunnahnya jarang kita ikut...terlalu istimewa manusia yang bernama Muhammad ini.. dia kekasih Allah..

Akhlak baginda seindah Al-quran..walaupun baginda dijamin masuk syurga, namun baginda tetap rajin sujud pada penciptanya..sampaikan kaki baginda bengkak kerana terlalu lama berdiri mengadap Allah s.w.t..sehinggakan berjuzuk2 al-Quran dibacanya dalam satu rakaat.. seolah-olah Allah di depan baginda dan baginda bercerita kepada penciptaNya..

itu Rasulullah..kekasih Allah, manusia yang dijamin masuk syurga.. bandingkan dengan kita.. terlalu jauh perbezaannya..yang fardu pun adakalanya terasa liat..bagaimana kita nak mengaku kita sebagai umat baginda sedangkan amalan kita langsung tidak setanding baginda.. MasyaAllah...

kasih rasullah pada umatnya terlalu mendalam..sehinggakan baginda sanggup berulang alik bertemu Allah untuk meringankan bilangan solat fardu semasa peristiwa Isra Mikraj.. sehinggakan ketika saat2 terakhir baginda menghembuskan nafas, baginda masih mengingati umatnya..begitu kasih dan sayang Rasulullah terhadap umatnya..sedangkan kita yang mengaku sebagai umatnya?? apa yang kita telah lakukan untuk baginda? Waallahu'alam..

hayati bait2 lagu pemergianMu nyanyian kumpulan Inteam mengenai detik2 kewafatan Rasulullah di sini...dan boleh download lagu di sini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...