Tuesday, April 13, 2010

pencarian cinta sejati..

apa sebenarnya yang kucari dalam pencarianku..
apa ertinya islam dalam hatiku..
apa maknanya iman dalam jiwaku..
dalam pencarian cinta sejati..
adakah aku sebenarnya mengenali ikhlas kekasihku..


sesungguhnya aku bersyukur dilahirkan dalam islam..
Allah tuhanku, maha agung, maha berkuasa atas sesuatu..
tuhan yang esa yang berhak disembah..
hanya kepada-Nya tempat aku berlindung
tempat aku hamparkan segala pengharapan...


kadang terdetik di hatiku
ya benar, aku seorang islam, aku seorang muslimah..
tapi adakah aku seorang muslimah yang sejati..
terlalu dangkal rasanya pemikiranku mengenai islam..
mengenai iman, mengenai tuhanku..
adakah aku benar mengenal tuhan dengan mata hatiku??
semua pengetahuanku berkenaan yang maha pencipta hanya melalui bacaan..
mungkin pemikiranku amat terbatas..
jika dibandingkan dengan ilmu yang tiada terbatasnya..


aku sememangnya kagum dengan pencinta ilmu..
pencari ilmu kebenaran,
mencari dan mengenal siapa tuhan mereka yang sebenar..


ya Allah, tuhan yang maha mendengar segala isi hati..
berikanlah aku hidayahMu,
jadikanlah aku di kalangan orang yang mencintai keimanan..
jadikanlah iman sebagai hiasan hatiku..
suburkanlah nikmat iman dalam hatiku..
dan berikanlah aku petunjukMu..



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...