Monday, April 5, 2010

permata yang dicari


aku sentiasa mengharapkan akan hadirnya sebutir permata dalam hidupku..mungkin permata itu sudah kutemui atau mungkin ianya bakal kutemui dalam perjalananku..aku sendiri tak pasti.. kalau sudah kutemui, mungkin kerlipannya terlalu malap untuk aku nampak..atau mungkin hati ini tiada ruang untuk menerima...

sungguh..permata yang dicari bukan sesenang dicari..mungkin sesukar mencari sebutir berlian di hamparan pasir..atau mungkin mencari sebutir permata di lautan luas..permata yang ditemui pula belum tentu aslinya..

tapi layakkah aku untuk berjumpa dengan permata yang kucari??? terlalu banyak rasanya kekurangan dan kelemahan diri..

harapanku ditemukan aku dengan permata yang kucari....padaMu kusandarkan harapanku..
moga aku sentiasa di bawah rahmatMu..Amin...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...