Saturday, March 27, 2010

nikmat penglihatan..

biler dekat kl sentral, dekat2 area situ banyak betul aku nampak orang cacat penglihatan atau buta..ade satu hari tu naek sekali satu bas dengan aku..tapi alhamdulillah, masyarakat2 malaysia ni banyak yang baik hati..ade jer yang sentiasa menolong..

tapi memang kagum biler tengok orang buta..mungkin akan lebih kagum biler tahu cerita sebenar
diorang dan macammane mereka hadapi hidup ini..aku rase mereka sangat2 tabah..ye la orang kata biasenya orang yang buta mata, mata hati die terang..mungkin jugak kita yang celik ni adakalanya buta dalam menilai sesuatu..

x tau rasenya menghadapi dunia serba hitam..kadang2 biler terlalu gelap pon dah buat aku rase sesak napas..kalau time blackout, serba x kena..rase canggung, x tau nak buat apa..rimas la..sume ade..macam mane la hidup orang2 buta yang memang akan sentiasa gelap...alhamdulillah, aku dikurniakan nikmat penglihatan..dan aku tumpang simpati pada sesiapa yang cacat penglihatan..semoga tabah dalam menghadapi hidup ini..pasti dugaan yang diberi Allah akan ade balasannya kelak..

tapi kekadang orang2 yang celik ni menggunakan penglihatan mereka melihat benda2 yang x baik..melihat benda2 yang x sepatutnya..selain dari lidah, mata juga anggota yang berbahaya yang kene sentiasa dijaga dan dipelihara...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...