Saturday, March 27, 2010

dari cerita pon boleh jadi motivasi..

tengok citer hindustan tengahari tadi bagi aku motivasi sikit..ade satu babak tu pasal 6 orang pekerja di call centre yang tetiap sorang ade citer tersendiri..yang akhirnya membawa kpd panggilan dr tuhan..mmg x logik betol..mase ni diorang dalam satu kereta yang betul2 kalau gerak sikit akan terjatuh dan terbalik dan insyaAllah innalillah..

tapi panggilan telefon dari tuhan lebih pada motivasi hidup..jadi aku pon ikut termotivasi dan amik pengajaran daripada mesej yg disampaikan..mesej yg disampaikan ialah ikut kata hati.. apa yang bakal terjadi dalam hidup kite, kite sendiri yang tentukan berdasarkan tindakan2 yang bakal kite ambil..dah tentu ikut kata hati yg baik2 la..kadang kite takut nak buat sesuatu keputusan yang mungkin akan mengubah terus nasib kite kerana tidak yakin dan takut akan kegagalan..

ade 4 cara untuk mencapai kejayaan berdasarkan citer industan tadi tu la..
1)bakat
2)akal fikiran
3)keyakinan diri
4)berani terima kegagalan..

jadi untuk capai sesuatu kejayaan kite kene yakin, berani ambil keputusan dan berani untuk terima kegagalan..dan pikir punyer pikir aku terpikir pasal salah satu impian aku untuk jadi businesswoman/usahawan yg berjaya.. biler aku nak mulakan langkah ni???

sebab aku minat membaca dan amat tertarik pada buku2..dah tentu2 business yang aku pilih business kedai buku dan alat tulis..tp nak berniaga bukan senang..susah tapi x mustahil.. kalau betul serius mmg boleh pergi jauh..satu cara jer boleh buat aku cepat kaya dengan usaha aku sendiri..berniaga..sebab dlm islam pon digalakkan berniaga sebab 9 daripada 10 pintu rezeki datangnya dr berniaga..lagipon ade jer kawan2 aku yang dah memulakan business nyer.. jadi mana boleh tengok jer..kene usaha jugak ke arah itu..aku jadi makin berkobar-kobar pulak sekarang ni..tapi apa2 pon kene carik pengalaman keje berkaitan dulu...bg masa dulu kat diri sendiri untuk improve skill2 yang kene ada...

insyaAllah impian aku akan jadi kenyataan suatu hari nanti..berkat usaha aku dan pertolongan dari Allah..harap bukan impian semata2..Amin..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...