Saturday, March 27, 2010

pasal keje..

akhirnya perkhidmatan aku akan diberhentikan..aku akan berjuang sampai 30 aribulan 4 sahaja..x tau r rase apa bile mentor gtau x dpat sambung kontrak..mmg dah expect lame dah pown..dan dengan mcm2 masalah timbul skrg pasal keje, mmg kalau dpt sambung pon nak berenti jugak.. x tau la sebenarnya ni kategori berita baik ker barita buruk...

skarang pon biler dah lain2 shift ngan kengkawan rase lain sgt..rase sumenye kene buat sendiri2.. tapi nasib baik r jugak shift x brapa nak jarak sgt..rehat pown kene sesorang..tapi 2-3 hari sblom ni ade la jugak kawan..dan masalah sangat skrg ni pasal tambang teksi pergi dan balik..

ade 4 cara untuk aku pergi:

1)naek bas u3 sampai CM(rm3), pastu naik lrt ke taman bahagia(rm 2.10), dan amik teksi sampai tempat keje(rm 8++) menjadikan jumlahnya = rm 13++ dan anggaran masa 2 jam
2)naek bas u3 sampai CM(rm3), pastu naek lrt ke kl central (rm 1), dan naek bas u82(rm 2.50) menjadikan jumlahnya = rm 6.50..ni cara paling murah la tapi anggaran masa 3 jam keatas.. dan bas di kl sentral kene berebut..
3) direct naek teksi g tempat keje (20++) paling mahal dan paling cepat dalam 40 minit kalau x jam..
4)tumpang dayah..tapi kalau sama shift..

itu baru pergi..balik lain citer pulak..pikir balik pon mmg penat la keje camni..tapi pasrah jer la..nak buat camner..insyaAllah ade rezeki kat tempat lain pulak..apa-apapun keje kat vads ni banyak benda aku belajar, banyak ragam manusia aku kenal, banyak kawan2 yg aku jumpe..


2 comments:

  1. nasib ko same long ngn kay. kay sebenarnye awek aku. baru ari ni aku tau yg korg 1 batch. tapi selame aku amik dia keje ( kalo ade mase) xpenah pon jumpe ko

    ReplyDelete
  2. tu la pasal.. nasib kite x de jodoh..
    haha..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...