Thursday, March 4, 2010

pentingnya kesihatan diri..


hari ni mc lagi..masuk yang ke5 rasenya..keluar umah kul 7.30..ingatkan dah awal..sesampai pintu klinik dah terbukak, bile masuk punye ramai dah yang beratur..dapat nombor 70..kul 8.10 kowt baru die start panggil nombor..agak lama la menunggu di situ..

berbual2 dengan sorang makcik ni, sakit kencing manis..die kata isnin sampai kamis untuk pesakit kencing manis dan darah tinggi..dah lama dah makcik tu dapat penyakit kencing manis ni..aku dok terpikir dan tengok kat sekeliling memang ramai makcik2 pakcik2 yang ada.. dan ini membuatkan aku insaf..terdetik di hati aku takkan nanti kalau aku tua aku pun macam ni..sakit, kene g klinik yang ramai giler orang..jadi kesimpulannya jangan pandang rendah kesihatan diri..mulai sekarang aku bertekad kene jaga kesihatan diri sendiri kalau x nak menyusahkan diri.bile tua2 nanti..jadi kene makan ikut masa, makan sayur dan amalkan senaman..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...