Sunday, April 25, 2010

bebelan petang

perempuan ni walau cube nak berlaku adil, mesti x boleh punye.. lebih2 lagi dalam kes emak2, ibu2, mami2, mama2, umi2..ape2 la lagi..dalam kes layanan pada anak2.. memang hati nak bagi layanan rata agaknya tapi tanpa sedar ade gak telebih kat sorang anak tu..entah la aku pon x tahu camner perasaan menjadi emak.. belom lagi jadik kan..x tahu la apa sebenarnya yang bermain di perasaan diorang sume..

aku menulis berdasarkan pemerhatian dan pengalaman aku sebagai anak...mungkin jugak aku melihat dari hati perempuan yang terlalu senstitif.. tapi pemerhatian aku pada keluarga kedua belah emak bapak aku cam gitu jugak.. mesti akan ada anak "emas" dan anak "bilis"..(sekadar perbandingan)..susah sebenarnya jadik perempuan ni..terlalu terpengaruh dengan emosi dan perasaan..

dan bukan senang nak berlaku adil..kadang mungkin kite sendiri x perasan kite dah terlebihkan orang lain, terkurangkan orang lain..ape2 pon dunia ni kekadang x adil...orang2 dalam dunia ni kebanyakkannya x adil..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...