Monday, December 12, 2011

F I R S T

Assalamuailaikum dan selamat malam =)

Tetiba teringin nak bertulis mengenai first atau pun pertama.. yang pertama kali atau berkaitan nombor 1..



#1 aku anak sulong (pertama) dari 5 orang adik beradik
#2 pertama kali lihat dunia 24 tahun lepas pada 14 januari 1987
#3 Aku lahir kat johor, so IC number kat tengah 01
#4 Nama aku bermula dengan A, kadang2 tapi selalunya kalau attendance list disusun ikut abjad, nama aku yang pertama dipanggil


#5 Aku ingat lagi hari pertama aku masuk tadika.. pagi2 lagi dah kene bangun, mandi air sejuk sangat..air perigi kan masa tu..abah yang mandikan..sampai2 tadika kene beratur la, menyanyi la..jumpe kawan baru..seronok la jugak.. =)

#6 first time aku uzur mase umur 14 tahun tepat masa tarikh lahir aku kat kampung.. aku senyap2 jer, x gtau pown emak..malu pulak, dah sampai umah sendiri baru gtau..

#7 first time aku tersuka dengan lelaki mase aku darjah 2 kowt.. gatai kan..hahaha..mase sekolah agama bukit perwira..nama dia a.....

#8 first keje sendiri lepas  abis periksa SPM..keje dekat warta superstore as a cashier.. ade 6 bulan jugaklah keje dengan mau sebelum masuk matriks

#9 cinta pertama - sepatutnya cintakan Allah lah yang utama, baru cintakan rasulullah, agama, baru masuk keluarga dan cinta sesama manusia.. (insyaAllah)

#10 Sejujurnya aku tak suka no 1..haha.. sebab no 1 nombor pendahuluan, tak suka jugak dengan perasaan masa kali pertama..tapi yang pertama tu la permulaan segala-galanya.. takde no 1, takde lah no 2 dan seterusnya kan kan.. yang pertama yang tak suka tu jugaklah yang sering diingat...

dah r malas la nak pikir lagi..nak tengok citer pulak =)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...