Friday, June 21, 2013

keroja

ermmmm..feeling excited bile dapat balik ke tempat asal.. lepas lebih kurang sebulan merantau dekat RHB Centre kat Jalan Tun Razak..tempat asal jugak yang dikenang, walaupun mungkin tempat baru sana lagi bagus.. Bila dipikir2 balik, bagus jugak ada 2 tempat kerja yang berbeza sungguh environmentnye ni.. Bukan senang kan nak dapat peluang macam ni (thinking positive) walaupun memula dulu rasa macam teraniaya.. macam jadi bola, tolak sana,tolak sini..


memang berbeza sungguh environment tempat kerja, kenal orang2 baru yang berbeza, cara kerja yang berbeza..tapi dah beberapa hari kat osk balik, rasa rindu pulak kat rhb..ermmm.. adat la, ada part best, ada part tak best..part best kat osk, dah biasa dengan environment dan orang2 kat sana, nak makan pun banyak pilihan, kerja pun banyak, nak pergi balik pun senang..part yang tak best, kekadang je la tension sikit pasal kerja, lebih2 bila audit.. part best kat rhb pulak, part masa yang terlebih senggang, aktiviti surau.. part tak best, kene gerak awal,balik lambat sebab ada shift, nak balik la kadang2 kene time hujan dengan keadaan jem yang teruk,perjalanan 5 minit boleh jadi 30 minit..tapi nak buat macamane,no choice.. rasa life kat sana macam hectic sangat..walaupun sebenarnya kerja x ade sangat pun... kawan2 baru pun x berapa nak ngam, ye la saya ni kan pendiam, bukan senang nak rapat dengan orang lain..


kesimpulannya..saya lagi suka dekat osk, tapi saya suka surau rhb..yang mmg sy akan rindu aktiviti saya kat surau sana..sampai2, awal lagi, g tidur kat surau, pukul 8,bangun buat solat sunat dhuha.. rehat kol 12 lebih turun, selalu tengahari mmg ada pengisian ceramah, dengar tapi kadang2 tidur jugak, solat zuhur berjemaah..


tapi kan saya rasa dalam beberapa tahun akan dtg (mgkin 4/5 tahun lagi) saya rancang nak buat kerja yang betul2 saya suka.. hope that time saya ada keberanian dan tekad untuk capai kerja impian saya;

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...