Friday, June 14, 2013

part 2: sebenarnya dia...

ok..sambung lagi..orang lain pulak... hehe..part 2: sebenarnya dia... ialah 

KHAIRUL RASYID BIN MOHD YUSOP

hehe..tengok belakang nama ayah kitorang sama kan??.. of course lah, sebab kami adik beradik satu emak, satu bapak..darah yang mengalir dalam diri dia sama je macam darah yang mengalir kat dalam diri saya.. (warne merah jugak kan)..


sebenarnya nak buat entri ni time besday dia 25/5 ari tu..tapi saya busy (alasan..haha, sebenarnya xde mood).. sesangat.. xpelah kan belum sampai sebulan pun..ari ni semangat pulak nak bercerita kan.. ok, adik lelaki terakhir saya ni sebenarnya,,erm..susah jugak nak decribe dalam one word...(berpeluh berpikir)


dia yang dulu dengan dia yang sekarang memang berbeza sangat2..saya suka sangat dia yang sekarang la of course.. manusia berubah kan, acit (nama manja adik saya..haha) pun berubah juga seiring masa dan penambahan usia (chewah..haha).. takyah lah citer dulu2,kite citer yang sekarang la kan...saya suka dia jadi pemuda yang dekat hatinya dengan masjid..kalau takada apa2, setiap solat fardu dia nak g solat kat masjid/surau..terutama sekali solat subuh, sampaikan abah pun jadi terikut pergi surau jugak solat subuh.. Lepas tu dia berdakwah sekali, sama2 ajak memeriahkan masjid/rumah Allah.. Itu yang saya kagum dan bangga sangat... 


Dia pun sama, ramai kawan jugak..rasanya ramai kawan2 yang senang dengan sikap dia.. Dia suka tolong orang..kawan2 dia memang dia tolong sungguh,bukan senang nak dapat kawan waktu susah..Teringat time dia accident dulu, setiap hari ada kawan2 dia yang datang berziarah..cikgu2 pun senang dengan dia, mana2 tempat dia pergi,memang orang berkenan dengan dia..siap awal2 dulu masa g sarawak, satu family dah bekenan nak jadikan menantu.. senang kata dia pandai bergaul dengan orang lain.. itu beza saya dengan dia, saya fail bab2 bergaul mesra dengan orang2 ni..saya lambat nak mesra,makan masa....


Dia ni kira 'lantang' juga orangnya.. lebih2 sekarang dah berjinak2 dalam bidang bahas2/pidato ni.. ye, dia ada bakat ikut perkiraan saya untuk jadi wakil menteri..kerana kebolehan berucap dan meyakinkan orang..tapi kekadang 'over' jugak..haha..sebab menampakkan sangat pendirian politik dia.. kira sebenarnya dia jujur orangnya.. Abah kata acit banyak ikut perangai abah masa muda2 dulu.. memang sebenarnya acit lagi banyak persamaan sikap dan sifat macam abah dari angah.. kira boleh dikatakan anak abah la.. tapi boleh jugak jadi anak emak, manja sangat jugak dengan emak.. kesimpulannya kira kami semua anak emak dengan anak abah jugak!!..(xde kene mengene statement..haha)


Adik saya ni,kelemahan dia...banyak jugak..erm, dia sebenarnya kuat menangis..cengeng siki..senang je tengok air mata dia keluar..haha.. 2nd, dia baran sikit orangnya..tapi rasa2nya semakin dapat dikawal dengan baik..bagus2..haha.. tapi macam banyak kelebihan la berbanding kelemahan (haha, mcm nak promote adik pulak)..


still thinking about one word to describe him.. erm, any ideas??







2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...