Friday, June 14, 2013

Sebenarnya dia....

Beza dia dengan saya 10 tahun..jauh jugak kan??..Citarasa dia lebih kurang sama dengan saya..biasanya apa yang saya suka,dia suka..apa yang dia tak suka, saya pun sama..mungkin dalam beberapa perkara kecik yang kami tak sehaluan.. Pemikiran dia tak menggambarkan usia dia kerana dia suka explore new things.. up to date..Ape2 yang dia tak tahu semuanya di'google'.. sifat ni sama jugak macam saya.. 


Saya kagum sebenarnya dengan dia..Kagum dengan bakat dia..Dia ada bakat besar dalam bidang seni.. lukisan2 dia walaupun tengok simple, tapi ada expression..bukan senang nak lukis kalau xade bakat kan..Dia warisi bakat melukit tu dari abah..kalau abah terer lukis scene/pemandangan, dia terer lukis anime/watak.. Lagi satu yang saya kagum pasal dia, dia punya gaya pembawakan.. Dia nampak senyap jugak, x banyak cakap macam saya jugak..tapi mana2 kitorang pergi mesti ada kawan2 yang akan tegur dia.. Kesimpulannya dia popular,dikenali dan disenangi ramai..


Tapi yang saya tak suka pasal dia, dia ni moody/berangin sikit.. kalau mood dia ok, ok la orang sekeliling..dia layan baik..kalau mood dia tak ok, memuncung je..saya pun x berani tegur kalau tengok dia dah macam tu...Ok. sebenarnya dia adik bongsu saya..Nor Farhanah Binti Mohd Yusop.. semalam hari lahir dia yang ke 14 tahun.. Selamat Hari Lahir Farah..haha.. Semoga panjang umur, dimurahkan rezeki selalu, berjaya dunia akhirat..jadi anak yang solehah, adik yang baik..haha.. 


Mungkin dari kecik saya banyak jaga dia, menyanyikan dia kat buaian, bercerita sebelum dia tidur, pakaikan baju dia. suap makan dia..dia makan jugak la nasihat2 yang saya bagi. Kami rapat la jugak sebab tinggal kami berdua je sekarang kat rumah tu.. tapi saya bukanlah kakak yang baik sebab saya jarang ambik tahu jugak masalah dia..kekadang dia bercerita pun dengar tak dengar je.. jarang la jugak kita women talk sangat..haha..tapi saya sayang dia sangat2.. saya sayang semua adik beradik saya yang lain jugak.. cuma ye la saya ni sebenarnya tak pandai nak ekpreskan rasa sayang saya.... 



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...