Sunday, January 19, 2014

keberkatan

assalamualaikum w.b.t.. ;)

jangan dipandang rendah akan perkataan ini.keberkatan itu perlu ada dalam kehidupan kita. berkat dalam segala segi. berkat akan rezeki. berkat akan pekerjaan. berkat dalam sesuatu perhubungan. berkat dalam segala apa yang kita ingin lakukan.. barulah berkat kehidupan kita. berkat di dunia dan insyaAllah berkat di akhirat.

apa jadi jika hidup kita tidak berkat??.. ada bezanya.besar bezanya. rezeki yang kita dapat tidak akan pernah cukup. kita tidak akan puas dengan apa yang kita ada. nafsu akan sentiasa mengawal diri kita. kita akan terdorong untuk melakukan rasuah contohnya dan perkara yang tidak baik. dari kecil perbuatan sehinggalah besar tanpa kita sedar. kemudian hati kita akan sentiasa resah gelisah..tidak tenang. takut perbuatan kita akan terbongkar.kita akan ditangkap.dipenjara

bila hidup tidak berkat.kita dapat lihat hubungan kita dengan Allah sudah tentu makin jauh. hubungan dengan manusia mungkin banyak masalah. penuh dengan penyakit hati. dendam,benci,cemburu,marah, sakit hati sentiasa ada pada orang2 sekeliling. hidup mungkin tunggang langgang dengan masalah diri sendiri. masalah dengan keluarga sendiri. masalah dengan suami/isteri... penceraian.buang anak. bunuh diri.hisap dadah antara pilihan yang akan diambil.

nampak..
pentingnya keberkatan dalam hidup..

bagaimana meraih jalan keberkatan?..
tiada lain.kembali pada jalan islam..
amal makruf nahi munkar.. Buat yang Allah suruh..tinggal apa yang Allah larang. sentiasa perbaiki hubungan kita dengan Allah..insyaAllah Allah akan perbaiki hubungan kita sesama manusia. pentingnya juga mencari rezeki yang halal..

moga2 kita semua mendapat keberkatan dalam hidup ini. moga2 kita semua diberkati dan dirahmati selalu..insyaAllah..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...