Sunday, January 5, 2014

pertama di bulan januari 2014

assalamualaikum.. selamat pagi semua khusus pada anda semua. tak dapat tidur jadi ingin merepek sebentar disini. ermmm...sudah masuk tahun baru 2014. macam baru semalam je januari 2013 tu.. sungguh masa bergerak terlalu amat pantas..sungguh ni..tak main main. kalau difikirkan dengan serius..kita patut berbuat sesuatu..jika tidak masa kita akan terus berlalu begitu sahaja. tanpa ada sebarang pengertian.tanpa ada sebarang peningkatan hidup.

ya.berbuat sesuatu itu berkait rapat dengan hidup yang lebih bermakna. jika tidak 5 tahun yang akan datang hidup kita masih sama. bila direnung kembali pada apa dan bagaimana kita habiskan usia kita..pasti kita akan menyesal kalau kita tidak gunakan masa yang ada dengan sebaiknya..masa yang tinggal kita pun tak pasti berapa lama lagi.

ya.mendapatkan hidup yang bermakna. itu azam baru untuk tahun 2014 di samping memperbaharui azam yang sedia ada setiap tahun. menjadi seorang yang lebih baik dari tahun sebelumnya.. terlalu umum sebenarnya azam itu. ikut pakar motivasi azam perlu jelas dan detail dan patut ditulis di atas kertas. keberangkalian untuk tercapai akan jadi lebih tinggi..

jika kita tidak merancang, kita merancang untuk gagal.ya..bagus bila kita mampu merancang. lagi bagus jika kita mampu bergerak ke arah rancangan kita. berjaya atau gagal mungkin 50/50. bergantung pada beberapa faktor. realistik atau tidak?.. strategi perancangan..usaha.. doa dan tawakal.. hidup kita akan lebih bermakna jika kita ada azam atau keinginan untuk mencapai sesuatu. akan lebih bermakna jika azam itu tercapai. tercapai atau tidak itu lebih bagus daripada langsung tiada azam..

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...